Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Nielsen
Okkergul skørhat? (Læst 845 gange) Postet d. 13-10-11 kl. 21:43
Vi har være i skoven og prøvet at bestemme lidt svampe. Mit bedste bud på denne er okkergul skørhat, den er fundet i bøgeskov og når man knækker stokken er den skør/fetaagtig, ligeledes er der ikke nogen ring eller andet på stokken. den lugter ikke rigtigt af noget.

Okkergul skørhat? (Vi har være i skoven og prøvet at bestemme lidt svampe. Mit bedste bud på denne er okkergul skørhat,)
Anne Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Anne Nielsen
#1 Kommentar postet d. 13-10-11 kl. 21:47. Emne: Okkergul skørhat?
Efter at have smagt på den ændrer jeg mit gæt til galdeskørhat, den er ret bitter.

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 13-10-11 kl. 22:11. Emne: Okkergul skørhat?
Hej Anne, det er rigtig nok med Okkergul skørhat, som kan smage lidt skarp. Galde-skørhat smager meget skarp, lidt ala chili. Rigtig fint at du smager

Venligst Jette.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anne Nielsen
#3 Kommentar postet d. 13-10-11 kl. 22:20. Emne: Okkergul skørhat?
Jeg ville beskrive den som meget skarp, som stærk peber. Bestemt ikke noget jeg nogensinde ville spise. Men tak for svaret, det lyder da til at jeg ikke er på et helt galt spor.

Besvar | Kommentér

Anne Nielsen
#4 Kommentar postet d. 13-10-11 kl. 22:20. Emne: Okkergul skørhat?
Jeg ville beskrive den som meget skarp, som stærk peber. Bestemt ikke noget jeg nogensinde ville spise. Men tak for svaret, det lyder da til at jeg ikke er på et helt galt spor.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator