Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sofus Ryge Petersen
Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal (Læst 802 gange) Postet d. 14-10-11 kl. 19:24
Tre svampe fra Stavids Ådal i dag. Alle tre fra Elletræer i forfald.

Den første relaterer sig til tråden her: - se linket HER

Det ser ud til at det er den omtalte art, nu hvor de er fuldt udviklede.

Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal (Tre svampe fra Stavids Ådal i dag. Alle tre fra Elletræer i forfald.

Den første relaterer sig til)
Sofus Ryge Petersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#1 Kommentar postet d. 14-10-11 kl. 19:25. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
Den næste var der en enkelt af på en stamme tæt ved. Den er ikke meget større end en femkrone, og kraftig behåret på toppen. Kan den bestemmes ud fra billedet?

Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal (Den næste var der en enkelt af på en stamme tæt ved. Den er ikke meget større end en femkrone, og kr)
Klik på billedet for original størrelse (723 x 600)
Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#2 Kommentar postet d. 14-10-11 kl. 19:25. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
Den næste var der en enkelt af på en stamme tæt ved. Den er ikke meget større end en femkrone, og kraftig behåret på toppen. Kan den bestemmes ud fra billedet?

Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal (Den næste var der en enkelt af på en stamme tæt ved. Den er ikke meget større end en femkrone, og kr)
Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#3 Kommentar postet d. 14-10-11 kl. 19:26. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#4 Kommentar postet d. 14-10-11 kl. 19:26. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
Og den sidste her må være Trametes versicolor hvis jeg ikke tager fejl.

Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal (Og den sidste her må være Trametes versicolor hvis jeg ikke tager fejl.)
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#5 Svar postet d. 15-10-11 kl. 10:42. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
Hej Sofus, flot med billeder der viser et udviklingsforløb. (den 1 første) Tror også på elle-spejlporesvamp.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#6 Svar postet d. 16-10-11 kl. 10:35. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
enig i Elle-Spejlporesvamp & vel Broget Læderporesvamp, men hvor er undersiden? 2''eren: pas

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#7 Kommentar postet d. 17-10-11 kl. 07:33. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
Jeg har ikke billede af undersiden af T. versicolor, men så vidt jeg husker var farven hvid/creme, glat og forholdsvist finporet.

Jeg har indsat et billede af undersiden af den langfiltede svamp - måske det kan være et lille eksemplar af Trametes hirsuta?

Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal (Jeg har ikke billede af undersiden af T. versicolor, men så vidt jeg husker var farven hvid/creme, g)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 578)
Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#8 Kommentar postet d. 19-10-11 kl. 16:34. Emne: Elle-spejlporesvamp m.fl. fra Stavids Ådal
Jeg takker for svarene. Den lille langfiltede sag må være T. hirsuta, jeg kan ikke se hvad der ellers skulle passe på den.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator