Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
8. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
Hvilke svampe og dens insekter? (Læst 1157 gange) Postet d. 18-10-11 kl. 17:29
I weedkenden fra d. 15 til d. 16/10 fotograferede jeg insekter på en gruppe svampe på sommerhusgrunden ved Lindebjerg, Liseleje. Her svampegruppen, hvike art er det?

Hvilke svampe og dens insekter? (I weedkenden fra d. 15 til d. 16/10 fotograferede jeg insekter på en gruppe svampe på sommerhusgrund)
Foto: Lars Andersen
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#1 Svar postet d. 18-10-11 kl. 17:41. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
Honningsvamp sensu latiore

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Lars Andersen
#2 Kommentar postet d. 18-10-11 kl. 17:48. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
Da jeg ikke har forstand på svampe, venter jeg lige lidt. Imens skal vi se lidt af dens beboere. Her Svampemyg, Mycetophilidae indet han.

Hvilke svampe og dens insekter? (Da jeg ikke har forstand på svampe, venter jeg lige lidt. Imens skal vi se lidt af dens beboere. Her)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#3 Kommentar postet d. 18-10-11 kl. 18:01. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
nu ved jeg ikke, hvad solbrillerne hentyder til, men hvis du vil have en artsbestemmelse, skal vi se mere til svampen såvel som vide, hvilken træart den er på!

muy atentamente, Enrique

(men interessant at se, hvem der har ansvaret for de mange fordærvede spisesvampe et al.!)

Besvar | Kommentér

Lars Andersen
#4 Kommentar postet d. 18-10-11 kl. 18:21. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
Der står 3 små grupper svampe ude i græsplænen, hvor ca. 2- til 4 meter i en halvcirkel står, Hyld, Skovfyr, Eg og Røn omkring.

Her en Svampemyg hun fra samme sværm som hannen fra forrige indlæg.

Hvilke svampe og dens insekter? (Der står 3 små grupper svampe ude i græsplænen, hvor ca. 2- til 4 meter i en halvcirkel står, Hyld, )
Besvar | Kommentér

Lars Andersen
#5 Kommentar postet d. 18-10-11 kl. 19:34. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
Her en snyltehveps jeg formoder der bringer balance i regnskabet ang. svampemyg?

Hvilke svampe og dens insekter? (Her en snyltehveps jeg formoder der bringer balance i regnskabet ang. svampemyg?)
Besvar | Kommentér

Lars Andersen
#6 Kommentar postet d. 18-10-11 kl. 19:37. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
Alle de viste insekter sidder på samme gruppe svampe. Her en flue.

Hvilke svampe og dens insekter? (Alle de viste insekter sidder på samme gruppe svampe. Her en flue.)
Besvar | Kommentér

Lars Andersen
#7 Kommentar postet d. 19-10-11 kl. 06:28. Emne: Hvilke svampe og dens insekter?
her ses en svampemyg hun på vej under svampen.

Hvilke svampe og dens insekter? (her ses en svampemyg hun på vej under svampen.)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator