Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Clausen
Hvilken rabarber hat? (Læst 777 gange) Postet d. 19-10-11 kl. 22:16
Det må være en rabarber-hat, men hvilken? Hatten er ca. 10 cm og var noget skællet, den havde en neutral duft. Set på skrænten mellem Østerskoven og Mariager Fjord i Hobro 15.10.2011.

Mvh. Karen

Hvilken rabarber hat? (Det må være en rabarber-hat, men hvilken? Hatten er ca.  10 cm og var noget skællet, den havde en ne)
Karen Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#1 Svar postet d. 19-10-11 kl. 22:42. Emne: Hvilken rabarber hat?
Hej Karen

Umiddelbart vil jeg mene at det er Ægte Rabarberhat, men det er nødvendigt at vide om ringen er dobbelt eller ej, og om kødet rødmer eller ej.

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 19-10-11 kl. 22:42. Emne: Hvilken rabarber hat?
Hej Karen

Umiddelbart vil jeg mene at det er Ægte Rabarberhat, men det er nødvendigt at vide om ringen er dobbelt eller ej, og om kødet rødmer eller ej.

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Karen Clausen
#3 Kommentar postet d. 19-10-11 kl. 22:48. Emne: Hvilken rabarber hat?
Hej Torbjørn.

Jeg har et billede af undersiden, men jeg har ikke skåret den igennem, men jeg synes man kan ane at den rødmer lidt nederst i skokken.

Hvilken rabarber hat? (Hej Torbjørn.
Jeg har et billede af undersiden, men jeg har ikke skåret den igennem, men jeg synes )
Karen Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#4 Svar postet d. 20-10-11 kl. 10:19. Emne: Hvilken rabarber hat?
Jeg har svært ved at afgøre det, dels på grund af at dens rødmen ikke er oplagt, dels fordi jeg (kun i denne vinkel?) ikke kan afgøre om ringen er enkelt eller dobbelt. Den er dobbelt hos Ægte, men enkelt hos den nærtstående Giftig Rabarberhat. Mon jeg kunne plage dig med at lave endnu et foto der viser ringen fra siden, og så skære kødet igennem så farveskiftet bliver klart ?

Besvar | Kommentér

Karen Clausen
#5 Kommentar postet d. 20-10-11 kl. 13:48. Emne: Hvilken rabarber hat?
Så må vi lade det stå hen i det uvisse, om det er den ene eller den anden Rabarberhat. Den blev på findestedet i Hobro, og jeg er længe tilbage i Vestjylland igen

Mvh. Karen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator