Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Nielsen
Vokshat? (Læst 577 gange) Postet d. 25-10-11 kl. 18:43
Hatdiameter på de største omkring 2 cm. Hatoversiden lidt mørkere med det blotte øje. Jeg fandt en del af dem på bar jord (nærmest på åben mark) og mellem slået græs/ukrudt. Måske de samme som jeg fandt i december nøjagtig samme sted - se linket HER.

Mvh. Erik

Vokshat? (Hatdiameter på de største omkring 2 cm. Hatoversiden lidt mørkere med det blotte øje. Jeg fandt en d)
Erik Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 602)
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#1 Kommentar postet d. 25-10-11 kl. 18:43. Emne: Vokshat?

Vokshat? ()
Erik Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 561)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 25-10-11 kl. 19:01. Emne: Vokshat?
Ja, man kan sagtens komme galt afsted når man tager stilling til gamle svampe som sidste år . Jeg er nu overbevist om at det er Kliddet Fnughat - godt at du var så vedholdende Erik, ellers havde den stadig blafret som måske vokshat - - -

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#3 Kommentar postet d. 25-10-11 kl. 21:42. Emne: Vokshat?
Mange tak Torbjørn,

Det er ikke så svært at være vedholdende når det er på ens egen grund. Og så er det hyggeligt, spændende og giver en et nært forhold til næsten hvert græsstrå .

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#4 Svar postet d. 25-10-11 kl. 21:49. Emne: Vokshat?
Ps. Nøjes med at lægge den nye ind Erik , når vi kunne tage så meget fejl af den gamle var den jo reelt ubestemmelig, og det gamle fotografi - omend udmærket - bidrager ikke til at kende Kliddet Fnughat!

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#5 Kommentar postet d. 25-10-11 kl. 21:53. Emne: Vokshat?
Det havde jeg også kun tænkt mig.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator