Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (Læst 631 gange) Postet d. 14-11-11 kl. 16:58
- og ja, -minsandten:

To meter længere op ad lyngbakken tittede en meget liden

svamp frem -dejlig varm farve,

meget små kræ !!Vel nærmest mindre end en gammeldags enøre...

De ligger nu her på skrivebordet....

(Jeg så Thomas havde en svamp i galleriet, der hed "Lillebitte"... )

Er der noget, der hedder "Lillebitte Vokshat " ??

Et par billeder....

Per

Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (- og ja, -minsandten:
To meter længere op ad lyngbakken tittede en meget liden
svamp frem -dejlig )
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 14-11-11 kl. 16:59. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
bilfotos.....

Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (bilfotos.....)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 14-11-11 kl. 17:00. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
sammen med udtjente bælge fra Lyng-Vikken...

Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (sammen med udtjente bælge fra Lyng-Vikken...
:-))
Klik på billedet for original størrelse (960 x 640)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 14-11-11 kl. 17:03. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
lige et mere...

Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (lige et mere...)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 14-11-11 kl. 17:22. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Jeg bliver desværre nødt til at vide om hatten og stokken er klæbrige, eller hvad. Hvis stokken er tydeligt klæbrig så vil jeg stærkt overveje Liden Vokshat - uden vil jeg helst ikke sige noget

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 14-11-11 kl. 17:22. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Jeg bliver desværre nødt til at vide om hatten og stokken er klæbrige, eller hvad. Hvis stokken er tydeligt klæbrig så vil jeg stærkt overveje Liden Vokshat - uden vil jeg helst ikke sige noget

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 14-11-11 kl. 17:26. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
-den ene hat hang fast i kovolutten lige nu, Torbjørn -da jeg åbnede for at mærke....

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#7 Svar postet d. 14-11-11 kl. 17:35. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Per hvis du siger at stokken også er klæbrig - så har du overbevist mig om at det er Liden !

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 14-11-11 kl. 17:45. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Se Torbjørn -for få minutter siden....

-den hænger sgu fast inde i konvolutten...

-de tørrer hurtigt -stokken er meget tynd og liden..

-og nu kan det godt være indbildning, at jeg føler den "en anelse !! klæbrig....

-men gad vide, om jeg ikke efterlod et par derude i Svingelbjerg...på vej op...

-jeg KAN jo ta´ derud igen...

Per

Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ?? (Se Torbjørn -for få minutter siden....
-den hænger sgu fast inde i konvolutten...
-de tørrer hurti)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#9 Svar postet d. 14-11-11 kl. 17:57. Emne: Når der er Lyng-Vikke, ka´ der vel også være en lille Vokshat ??
Jeg vil meget gerne tro på den Per, tør den til Jens Chr. og svampealtas, så må vi se - der er dog et par andre her på sitet som måske tør tage en afgørelse allerede nu

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator