Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
Østershat / gummihat eller noget helt 3. (Læst 940 gange) Postet d. 26-12-11 kl. 15:52
Jeg tror på det sidste.

Denne er fra i dag, Fra et markskel i Foldingbro, og den voksede i et kastanjetræ. Den er op til 19 cm. i diameter.

Kødet er meget skørt. Lugten lidt syrlig, men ingen lakrids dugt. smager som købe champignon

Østershat / gummihat eller noget helt 3. (Jeg tror på det sidste.

Denne er fra i dag, Fra et markskel i Foldingbro, og den voksede i et kas)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#1 Kommentar postet d. 26-12-11 kl. 15:52. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
-

Østershat / gummihat eller noget helt 3. (-)
Klik på billedet for original størrelse (950 x 712)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#2 Kommentar postet d. 26-12-11 kl. 15:53. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
-

Klik på billedet for original størrelse (738 x 553)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#3 Kommentar postet d. 26-12-11 kl. 15:53. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
-

Klik på billedet for original størrelse (675 x 506)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#4 Svar postet d. 26-12-11 kl. 16:26. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
Ikke for at være modsat , men jeg tror på den sidste

Vh Jette.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#5 Svar postet d. 26-12-11 kl. 16:30. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
Jeg mente selvfølgelig dit første forslag

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#6 Kommentar postet d. 26-12-11 kl. 16:39. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
Kan alm. østershat blive helt op til 19 cm. i diameter?

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#7 Kommentar postet d. 26-12-11 kl. 16:41. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
havde der bare været nogle små almindelige, så havde jeg vist nemmere ved at se det. Men også værten. Vokser almindelig østershat på kastanje?

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(614)
#8 Svar postet d. 26-12-11 kl. 16:44. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
Almindelig Østerhat forstået som den enkelte hat kan blive frygtelig stor. 19 cm. er ikke noget problem. Hos Gummihat kan man såm regel skelne noget gult på den korte stok, og lamellerne holder brat op langs en linje, hvad de ikke gør hos Østershat.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#9 Kommentar postet d. 26-12-11 kl. 16:47. Emne: Østershat / gummihat eller noget helt 3.
ok, lamellerne holder ikke brat op, men er det så bare den almindelige østershat, der har forvildet sig over på kastanje eller kan det være en anden østershat?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator