Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Alfred Pedersen
Blommesvamp (Læst 550 gange) Postet d. 07-01-12 kl. 20:59
Set i dag på et blommetræ i en have i Nørre Nissum. Jeg troede først, at det var en violporesvamp på grund af farven, men på et blommetræ ville det heller ikke være sansynligt. Men hvilken svamp har denne farve?

Blommesvamp (Set i dag på et blommetræ i en have i Nørre Nissum. Jeg troede først, at det var en violporesvamp på)
Foto: Alfred Pedersen
Klik på billedet for original størrelse (720 x 540)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3525)
#1 Svar postet d. 07-01-12 kl. 21:05. Emne: Blommesvamp
Hej Alfred

Det er en rigtig flot Purpur-lædersvamp på æbletræet. Alm. på løvtræ

Mvh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Alfred Pedersen
#2 Kommentar postet d. 07-01-12 kl. 23:39. Emne: Blommesvamp
Tak for svar Jette.

Jeg havde endda været igennem alle lædersvampene i Danmarks Svampe, men fandt den ikke. Jan Vesterholts billede er noget mere brunt end mit fund, derfor sprang jeg den over.Men han skriver jo også, at det sporedannende lag kan være violet. Det fik jeg blot ikke læst.

Mvh Alfred

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator