Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annemette N.Jensen
Grenet stødsvamp? (Læst 403 gange) Postet d. 07-01-12 kl. 21:14
Denne fandt jeg ,den 29-12-11,blandt talrige eksemplarer af Grenet stødsvamp,men jeg bliver ved at blive i tvivl om,hvorvidt dette er en sådan,simpelthen fordi den er helt Hvid....

Måske den bare godt kan se sådan ud?

jeg har læst i Felthåndbogen,men jeg blir ved at tænke om den kan være en anden svamp?

Hvad mener I ?

Hilsen

Annemette

Grenet stødsvamp? (Denne fandt jeg ,den 29-12-11,blandt talrige eksemplarer af Grenet stødsvamp,men jeg bliver ved at b)
Annemette N.Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 576)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 08-01-12 kl. 08:06. Emne: Grenet stødsvamp?
Hej Anne-Mette

Den ligner helt Grenet Stødsvamp, den hvide farve i den øvre del skyldes at svampen er i det ukønnede stadium, som er enerådende i vinterhalvåret. I Danmarks svampe (no. 50 - 1. udgave) er de to stadier til stede på samme foto (det kønnede til venstre).

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#2 Kommentar postet d. 08-01-12 kl. 11:20. Emne: Grenet stødsvamp?

Hej Torbjørn!

Tak for dit svar!

Jeg har læst om dette med det kønnede/ukønnede stadie og farvediverstiteten i den forbindelse.

Jeg havde blot Aldrig set Xylaria der ikke,i det mindste,var sorte på den nederste del,deraf min tvivl

Mange gode hilsener

Annemette

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator