Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
lille svamp fra Estrupskov i går (Læst 472 gange) Postet d. 09-01-12 kl. 21:25
Denne lille farvestrålende orangerøde svamp driller mig en del og desværre har jeg ikke flere billeder. Så er der nogen der kan se hvilken det er bliver jeg glad og ellers må den gå til de evige svampemarker.

Den var meget slimet på hatten. Ingen duft. Jorden er hedejord. Der er løvtræer omkring med enkelte nål og en del væltet nål - er der nogen der kan se hvad det er?

lille svamp fra Estrupskov i går (Denne lille farvestrålende orangerøde svamp driller mig en del og desværre har jeg ikke flere billed)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1356 x 1524)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#1 Kommentar postet d. 09-01-12 kl. 21:26. Emne: lille svamp fra Estrupskov i går
-

lille svamp fra Estrupskov i går (-)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1848 x 1662)
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#2 Svar postet d. 09-01-12 kl. 23:57. Emne: lille svamp fra Estrupskov i går
Må være Teglrød Svovlhat på grund af tør stok, smudsigbrune lameller (sporestøv) og rigeligt velum på hatrand og stok. Farven er godt nok meget rød.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#3 Kommentar postet d. 10-01-12 kl. 16:16. Emne: lille svamp fra Estrupskov i går
Mange tak for svaret. Jeg vil også sige at den nok var lidt mindre rød i virkeligheden. Jeg tror det er et sammenspil mellem blitz og at den var så slimet i hatten, der gør at den ser lidt mere rød ud end den var

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator