Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. januar 2007

Hvilken smuk måge?

Jeg så i dag en meget smuk måge - nej, det var ikke en ismåge - men den var næsten ligeså lys. Da den fløj over, var det næsten som om solen skinnede lige igennem den. Den var lidt mindre og spinklere end en sølvmåge, og der var absolut intet sort på hverken vinger eller hoved. Det var nok derfor, jeg blev opmærksom på den blandt de andre måger.Vingerne forekom mig lange og smalle. De var lyst grå - næsten sølvfarvede. Næbbet var spinkelt og gult. Benene nåede jeg ikke at se på.

Jeg var ved at hjælpe nogle venner med at køre brænde ind; derfor havde jeg ikke kameraet ved hånden.Kan nogen ud fra denne beskrivelse fortælle mig, hvad det var for en måge?

Jeg har selv en idé, men tør næsten ikke sige det højt, for den jeg tænker på, burde nok slet ikke være her.

Vh.Randi

De senest indberettede arter i Naturbasen: