Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Barksvamp på bøg (Læst 476 gange) Postet d. 17-02-12 kl. 06:56
Den vokser talrigt på kævler fra udtynding af bøg,og vist også eg, som har ligget 1 års tid. Den har hvid rand, glat sporedannende lag og ses typisk på enderne af kævlerne, hvor den kan blive stor og dække flere dm2. Den anløber ikke: den er, som billedet viser, ret let at løsne fra underlaget.

Kan der sættes artsnavn på?

Barksvamp på bøg (Den vokser talrigt på kævler fra udtynding af bøg,og vist også eg, som har ligget 1 års tid. Den har)
Poul Evald Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 604)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#1 Svar postet d. 17-02-12 kl. 10:06. Emne: Barksvamp på bøg
Den sidder jeg også og bakser med, foreløbig uden held.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 17-02-12 kl. 11:06. Emne: Barksvamp på bøg
Det ligner meget Sprækkehinde, men den er ikke ligetil at løsne, og skulle også have en slags krydret lugt. Så er der Læder-åresvamp, som er let at løsne, men overfladen ligner ikke rigtig.

Venligst Jette.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#3 Svar postet d. 17-02-12 kl. 11:31. Emne: Barksvamp på bøg
Jeg har haft Cylindrobasidium i tankerne, og de stumper jeg sidder med var meget svære at løsne, så mon ikke?

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator