Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Kærgaard Jensen
Skærm til macro (Læst 893 gange) Postet d. 18-02-12 kl. 21:00
Jeg skal købe ny bærbar computer, som jeg bl. a. gerne vil anvende i forbindelse med macrofotografering (insekter).

Er der nogle bestemte tekniske ting som skærmen skal opfylde for at være god at se på i forbindelse med macro?

Eller er de forskellige skærme stort lige gode i denne forbindelse? Jeg har hidtil klaret mig nogenlunde med en almindelig lenovo, men optimal er den vist ikke.

Vh Bo

Besvar | Kommentér

Mogens Jørgensen

Svaraktivitet:

(8)
#1 Svar postet d. 02-03-12 kl. 00:23. Emne: Skærm til macro
Hej Bo

Lenovo = bærbar. Jeg ville aldrig bruge en bærbar til billedredigering. Du rammer aldrig den samme synsvinkel på skærmen hver gang og derfor opfattes lys og farver forskelligt.

Det er vigtigt, at skærmen kan kalibreres perfekt og derefter står i samme betragtningsvinkel og farvekalibrering altid.

Derefter er der kun at gå ned til din pc-pusher og kigge på stationære skærme - husk ar medbringe billeder på usb eller cd medier, hvor du kender farverne og sammenligne.

Med risiko for at blive grundig ålet

Venlig hilsen

Mogens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bo Kærgaard Jensen
#2 Kommentar postet d. 03-03-12 kl. 16:22. Emne: Skærm til macro
Hej Mogens.

Ingen ål herfra, men en varm tak for dit svar, selvom det komplicerer mine overvejelser noget. Jo, der er jo et irriterende problem med synsvinklen på en bærbar skærm.

Vh Bo

Besvar | Kommentér

Mogens Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 03-03-12 kl. 16:34. Emne: Skærm til macro
Hej Bo

Hvis du hælder meget til en bærbar, fordi den er nem at have med, kan jeg varmt anbefale Lenovo, som fås med forskellige skærmstørrelser. Det efter min mening meget gode ved disse er, at de alle har mat skærm, som giver væsentlig mindre reflekser (har selv anskaffet en med 13,6" skærm - NV13CMD - til "tagemed brug"). Så kan du jo overveje at anskaffe en stationær skærm og koble den på, når du skal lave noget hardcore billedredigering - få en snak med din forhandler.

God weekend og fornøjelse

Mogens

Besvar | Kommentér

Bo Kærgaard Jensen
#4 Kommentar postet d. 05-03-12 kl. 09:47. Emne: Skærm til macro
Hej Mogens.

Tak for dit uddybende svar.

Vh Bo

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator