Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

henrik sørensen
hjælp til tag billeder a fugle (Læst 2223 gange) Postet d. 25-02-12 kl. 23:46
jeg har et styk tid, synes at det var spænde at tag billeder af fugle, men ind til vide har jeg kunne får gæs og ænder i kassen.

så kunne godt bruge lidt tips og ide til få tag nogen god billeder både i forhold til udstyr og ide til hvordan man komme tæt på fugle.

indtil vider har jeg en nikon AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR

jeg har en ide om jeg vil ud og købe Sigma AF 150-500/5-6.3 OS men det bliv ikke lige nu og har.

Besvar | Kommentér

Lars Juul Pedersen

Svaraktivitet:

(1)
#1 Svar postet d. 26-02-12 kl. 08:21. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
Det kommer lidt an på hvor i landet du bor. Det er meget forskelligt hvilke fugle du støder på i københavn og i skagen.

Din Nikon 55-300 VR burde være ok men Sigma 150-500 OS er da også ok til prisen.Nu ved jeg ikke i hvor lang tid du har fotograferet, men det er ikke kun optikken der gør at du kan "fange" fuglene. Du burde sagtens kunne tage gode fugle billeder med en 300mm.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

henrik sørensen
#2 Kommentar postet d. 26-02-12 kl. 08:28. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
jeg bo syd for Aarhus. og har tag billeder i et års tid. det jeg efterlyse var nogen tips og trick til kom tæt på fugle.

Besvar | Kommentér

Lars Juul Pedersen

Svaraktivitet:

(1)
#3 Svar postet d. 26-02-12 kl. 09:09. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
Du skal først finde ud af hvor der plejer at være fugle. Det er ikke så nemt at snige sig ind på fugle, så det nemmeste ville være at tage en camping stol og en termokande kaffe med ud i naturen, find et sted hvor du er lidt gemt (under et træ eller bag en busk) og så bare vente ! Du kan også bare gå nogle lange ture (det gør jeg) Men, så skal du være meget opmærksom på bevægelser og lyde. Husk ikke at have meget kraftigt farvet tøj på, men naturlige farver (Brun og grøn).

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Juul Pedersen

Svaraktivitet:

(1)
#4 Svar postet d. 26-02-12 kl. 09:13. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
Jeg har kun fotograferet fugle i lidt over 2 år, men har alligevel "fanget" mange forskellige. Og jeg bor i København.

Du kan se nogle af mine fugle billeder på larsjp.com

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

henrik sørensen
#5 Kommentar postet d. 26-02-12 kl. 09:35. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
tak for tips. det var en god ide med stolen. jeg må ud og ha fat i en lille klap stol. som jeg kan ha med i rygesæk.

jeg var lige ind og kiggede lidt på din billeder, på din hjemmeside. super god billeder. hvad bruge du af objektiv til fugle ?

Besvar | Kommentér

Lars Juul Pedersen

Svaraktivitet:

(1)
#6 Svar postet d. 26-02-12 kl. 11:42. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
Jeg bruger selv Sigma 120-400 APO OS. Det er ikke det bedste, men godt til prisen

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

henrik sørensen
#7 Kommentar postet d. 26-02-12 kl. 12:12. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
okay, det kunne også være at det var så en jeg skulle og købe for kan se at den er mere lysstærk i forhold til 150-500 mm. og jeg vil ikke ha når der er mindre lysstærk end den jeg har nu.

Besvar | Kommentér

Torben Bach

Svaraktivitet:

(6)
#8 Svar postet d. 26-02-12 kl. 18:51. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
Hej Henrik.

Jeg bruger selv Sigmas 150-500mm objektiv til mit sony kamera. Jeg bor lige op af et dejligt natur område, men ser ikke mange fugle, det er mest musvitter og blåmejse,krager og råger og ravne, i vores sø i området er der begyndt at komme ænder(håber på at de vil yngle)meget sjelent ser jeg en fiskehejer og en hvidhvipstjert og en gulspurv, jeg høre ager og til musvågen, men har aldrig fået et ordenligt billede af den. da jeg en periode var uden arbejde gik jeg en tur omkring søen og rundt på heden, to gange om dagen, man kan gå mange dage uden at fange noget, men pludslig er de der og så er det med at være parat og husk frisk batteri i kamerat.

men invisterer du i sigmas 150-500mm har du gode chancer for at få gode fugle billeder uden at komme for tæt på dem.

Jeg vil tro at mosgård vil være et godt sted for dig.

Mvh. Torben.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

henrik sørensen
#9 Kommentar postet d. 07-03-12 kl. 18:53. Emne: hjælp til tag billeder a fugle
tak for tip.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator