Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Clausen
Hvilken svamp? (Læst 650 gange) Postet d. 27-02-12 kl. 21:08
Jeg har meldt denne ind som Randbæltet hovporesvasmp, men det vil Ole ikke være med til. Hvad kan det så være? Set på en træstamme ved Borbjerg Mølle i går.

Mvh. Karen

Hvilken svamp? (Jeg har meldt denne ind som Randbæltet hovporesvasmp, men det vil Ole ikke være med til. Hvad kan de)
Karen Clausen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Karen Clausen
#1 Kommentar postet d. 27-02-12 kl. 21:09. Emne: Hvilken svamp?
Foto oppe fra.

Hvilken svamp? (Foto oppe fra.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 28-02-12 kl. 10:53. Emne: Hvilken svamp?
Hej Karen

Det ligner en bleg Broget Læderporesvamp, det sikreste er (når den er så bleg som her) at se om kødet er noget tyndere i randen, end inde mod basis, hvis det har ens tykkelse, så er det Broget L., hvis ikke er det måske en utypisk Bæltet.

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Clausen
#3 Kommentar postet d. 28-02-12 kl. 13:26. Emne: Hvilken svamp?
Hej Torbjørn.

Jeg kender godt Broget Læderporesvamp, men synes slet ikke det lignede. Jeg havde været i galleriet inden jeg lagde billedet ind og startede tråden, men fandt ikke nogen der lignede. Men kødet er lige tykt i randen, så vi må konkludere at det er Broget Læderporesvamp. Tak for hjælpen Torbjørn.

Mvh. Karen

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#4 Kommentar postet d. 29-02-12 kl. 18:58. Emne: Hvilken svamp?
Hej Karen.

Kan du huske hvor tykke de var, der hvor de sidder fast?

Har du andre billeder?

mvhKirsten

Besvar | Kommentér

Karen Clausen
#5 Kommentar postet d. 29-02-12 kl. 19:55. Emne: Hvilken svamp?
Hej Kirsten.

Det er svært at sige, det hele sidder samlet i en stor masse som er ca. 25 cm høj og 15 cm bred.

Jeg har et billede mere som ligner det første.

Torbjørn har lige kommenteret mit billede, og mener stadig det er Broget Læderporesvamp.

Mvh. Karen

Hvilken svamp? (Hej Kirsten.
Det er svært at sige, det hele sidder samlet i en stor masse som er ca. 25 cm høj og 1)
Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#6 Kommentar postet d. 01-03-12 kl. 07:31. Emne: Hvilken svamp?
Hej Karen.

Jeg synes den ser meget mystisk ud.

Og som den ser ud ville jeg nu ikke kalde den en broget læderporesvamp. Hellere bæltet. Den kan selvfølgelig være meget atypisk.

Jeg har ikke et andet bud.

mvh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#7 Svar postet d. 01-03-12 kl. 07:42. Emne: Hvilken svamp?
Jeg er klar over at poresvampeksperterne på svampeatlas (Jens H., og Jacob Heilmann-Clausen) ofte må opgive at sætte navn på utypiske eks. i vinterhalvåret i denne gruppe. Det er vist noget med at tøvejr og frostvejr får dem til at opholde sig underligt. De to arter er i princippet enårige, men forgår jo ikke så let Så selv om jeg mener at oversiden bedst passer på broget, så er der vist tilstrækkelig megen tvivl hos os alle til at det må være bedst at udelade den

mvh Torbjørn

Besvar | Kommentér

Karen Clausen
#8 Kommentar postet d. 01-03-12 kl. 14:59. Emne: Hvilken svamp?
Jeg siger tak for jeres interesse, og sletter obs. da svampen ikke med sikkerhed kan bestemmes.

Mvh. Karen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator