Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Christel Madsen
En sær skånsk svamp (Læst 542 gange) Postet d. 06-03-12 kl. 20:29
Hej

Nogle gode bud på denne? Fundet September i sydøst Skåne, nogen havde taget en ordentlig bid af toppen.

En sær skånsk svamp (Hej
Nogle gode bud på denne? Fundet September i sydøst Skåne, nogen havde taget en ordentlig bid af)
Christel Madsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Christel Madsen
#1 Kommentar postet d. 06-03-12 kl. 22:12. Emne: En sær skånsk svamp
Er den svær for de kloge hoveder på F&N ?;0) Jeg kan tilføje at svampen var fast og glat i kødet og havde en behagelig mild duft. Det man ser af bunden er ikke knust af dyret(sikkert et vildsvin) der havde taget en bid, men voksede sådan. Svampen så ud til at udspringe fra en slags "fuglerede", bestående af sammenfiltrede kviste.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#2 Kommentar postet d. 07-03-12 kl. 18:39. Emne: En sær skånsk svamp
som dum synes jeg den har en ejendommelig lighed med nonfigurativ kunst

mvh., Henrik

her kommer en vomundersøgelse af vildsvinet nok på tale!

Besvar | Kommentér

Christel Madsen
#3 Kommentar postet d. 07-03-12 kl. 18:48. Emne: En sær skånsk svamp
Får nok svært ved at indfange grisen Bortset fra det er spørgsmålet helt seriøst, der er ikke lavet fikumdik, photoshop, nonfigurativ eller ej. Den voksede sådan, inclusive hul i midten og alting - jeg har dælme heller aldrig set sådan en fyr før!

Besvar | Kommentér

Erik Rald
#4 Kommentar postet d. 07-03-12 kl. 22:29. Emne: En sær skånsk svamp
Uden sporebeholder får vi den nok ikke bestemt.

Besvar | Kommentér

Christel Madsen
#5 Kommentar postet d. 08-03-12 kl. 13:29. Emne: En sær skånsk svamp
Hvis den dukker op samme sted i år, hvad skal jeg så gøre for at få artsbestemt den ?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator