Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erland Nielsen
Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl (Læst 864 gange) Postet d. 08-03-12 kl. 18:22
Disse voksede på en sti i den åbne mose, hvor det er relativt vådt.

Kan en sådan overhovedet bestemmes ?

27/9 2009, Svanemosen, Kolding.

mvh Erland

Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl (Disse voksede på en sti i den åbne mose, hvor det er relativt vådt.

Kan en sådan overhovedet best)
Erland Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#1 Svar postet d. 10-03-12 kl. 23:11. Emne: Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl
Jeg har set på din tændstik flere gange, så vis det ikke er en sådan kunne det muligvis være den kønnede meldrøjer, den har jeg kun set en enkelt gang husker den ikke tydeligt,men de er i den størrelse, de sorte skelrodier på græsfrø er ikke så ualmindelige.

Lise

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 10-03-12 kl. 23:13. Emne: Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl
Jeg tænkte på en lille, indtørret hatsvamp, har intet bud!

mvh Torbjørn

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#3 Kommentar postet d. 11-03-12 kl. 00:29. Emne: Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl
Det er jo også noget mærkeligt noget, jeg forstår at svampe er en jungle. Jeg kan finde nogle tilsvarende individer frem, der faktisk ser lidt anderledes ud.

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#4 Kommentar postet d. 11-03-12 kl. 00:43. Emne: Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl
Her to billeder af andre individer, ja det er vel samme art. De var placeret indenfor et par kvadratmeter.

Dem skulle jeg jo nok have vist i første indlæg.

mvh Erland

Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl (Her to billeder af andre individer, ja det er vel samme art. De var placeret indenfor et par kvadrat)
Erland Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (900 x 460)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 11-03-12 kl. 08:07. Emne: Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl
I hvertfald ser eksemplaret nederst til venstre ud til at være friskt, men uden at se hatundersiden tydeligt aner jeg ikke hvor vi er henne i systematikken - der skal materiale til at blive klogere på den.

mvh Torbjørn

Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#6 Svar postet d. 11-03-12 kl. 09:14. Emne: Hvilken meget lille svamp ? tændstik med svovl
Det er en lamelsvamp som Torbjørn tænkte, så mit første bud trækker jeg tilbage, har ikke noget andet lige nu.

Lise

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator