Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erland Nielsen
Enlig større svamp på ukendt træ ? (Læst 509 gange) Postet d. 12-03-12 kl. 16:45
Denne er fra Svanemosen, Kolding, 29/10 2005.

Ken den bestemmes ud fra disse to billeder ?

mvh Erland

Enlig større  svamp på ukendt træ ? (Denne er fra Svanemosen, Kolding, 29/10 2005.

Ken den bestemmes ud fra disse to billeder ?

m)
Erland Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1013 x 391)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#1 Svar postet d. 12-03-12 kl. 20:17. Emne: Enlig større svamp på ukendt træ ?
Hej Erland, det kunne måske være Højtsiddende skælhat. Men du har vel ikke flere oplysninger om svampen og økologien.

Vh Jette.

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#2 Kommentar postet d. 13-03-12 kl. 21:54. Emne: Enlig større svamp på ukendt træ ?
Jeg har ikke meget at komme med, men jeg kan da huske hvor træet står. Det er ganske lysåbent, ca. 2 meter fra kanten af den større brunvandede sø i mosen.

Her et billede der vist indikerer at den vokser på birk.

Enlig større  svamp på ukendt træ ? (Jeg har ikke meget at komme med, men jeg kan da huske hvor træet står. Det er ganske lysåbent, ca. 2)
Erland Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Ronald Toft

Svaraktivitet:

(4)
#3 Svar postet d. 09-04-12 kl. 21:55. Emne: Enlig større svamp på ukendt træ ?
Højtsiddende skælhat synes at være rigtigt jeg har selv fundet nogen gange i Svanemosen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator