Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Astronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Skelmose
Nordlys i aften - nogen nye prognoser? (Læst 1991 gange) Postet d. 12-03-12 kl. 18:06
Blæsende, køligt og overskyet - ikke mange chancer her men det kan jo da klare op...

Kommentér

Michael S. Jensen
#1 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 18:21. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Kun få skyer her, så jeg krydser fingre og håber, vi får masser af nordlys heroppe.

I sidste weekend var der ingenting at se her. Alt for mange skyer.

Mvh Michael

Kommentér

Bo Skelmose
#2 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 18:25. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Jeg må indrømme at jeg kun har set det een gang før - en stille nat i sejlbåd op langs Jyllands vestkyst - og der var det en oplevelse. Jeg tror heller ikke meget på det her - men hvor længe varer det typisk ? Skal man sidde ude hele aftenen hvis man vil have en chance ?

Kommentér

Michael S. Jensen
#3 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 18:39. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Ifølge NASA skulle den ramme omkring kl 19 i aften, men der er åbenbart en del usikkerhed i beregningerne.

- se linket HER

Og ja, grafen viser, at det topper omkring midnat, men det er i USA. Vi er lidt foran dem.

Under alle omstændigheder er der mørkt om en times tid, så jeg vil kigge ud et par gange i løbet af aftenen.

Mvh Michael

Kommentér

Kresten Hansen
#4 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 18:58. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Et par link:

Universitetet på Svalbard: - se linket HER

Og NASA via DMI: - se linket HER

Mvh

Kresten

Kommentér

Bo Skelmose
#5 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 19:32. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Stadig overskyet her - men måske udsigt til kortvarig opklaring i de næste timer.

Kommentér

Bo Skelmose
#6 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 21:14. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Så klarede det op her - stjerner - men ingen nordlys....endnu

Kommentér

Bent Gravesen
#7 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 21:53. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Her er der klar himmel, de to planeter og ja hele himlen står flot men ingen nordlys.

Har set nordlys herfra men husker ikke lige året men det var i starten af halvfemserne, imponerende flot.

Kommentér

Bo Skelmose
#8 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 22:28. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Og der er overskyet igen......

Kommentér

Michael S. Jensen
#9 Kommentar postet d. 12-03-12 kl. 22:28. Emne: Nordlys i aften - nogen nye prognoser?
Også klar stjernehimmel her, men ingen nordlys. Øv!

Og nu blev det for koldt, og jeg er snart på vej i seng.

Mvh Michael

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator