Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Preben Poulsen
Rod i rækkefølgen at fotos (Læst 992 gange) Postet d. 06-04-12 kl. 08:54
Hej jeg har været en tur i barcelona, og lagt billeder ind fra to apperater,i Windows Vista, jeg har slettet de dårlige,og sat billederne i den rigtige rækkefølge, og omdøbt dem, så kører jeg et slideshow, og alt er godt; men når jeg brænder hele mappen på en dvd smider den nogle af de første vilkårlige billeder ned i bunden af de 180 fotos, det er iriterende, når de helst skal komme i den rigtige rækkefølge, selv når jeg prøver at lave en copy af mappen, ligger de ikke som på orginalen, det forstår jeg simpelhen ikke, er der hjælp at hente? mvh Preben

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(74)
#1 Svar postet d. 07-04-12 kl. 22:14. Emne: Rod i rækkefølgen at fotos
Mon ikke det kan være sorteringen af mappens indhold, som er forskellig i de to tilfælde? Man bestemmer joselv, hvilken rækkefølge tingene skal vises efter: filnavn, oprettelsesdato, størrelse etc. Filerne ligger ikke som sådan i fast rækkefølge.

Besvar | Kommentér

Preben Poulsen
#2 Kommentar postet d. 08-04-12 kl. 07:56. Emne: Rod i rækkefølgen at fotos
Hej Kim, tak for svar, jeg forstår bare ikke jeg har jo slettet og flyttet rundt på mange af billederne, og så er der bare fire billeder der hopper ned i den anden ende, det er foto nr. 1-2-6-7 alle andre ligger som de skal;men hvorfor, og hvordan man får styr på dem, ved jeg ikke, jeg må nok leve med det. mvh Preben

Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#3 Kommentar postet d. 08-04-12 kl. 11:08. Emne: Rod i rækkefølgen at fotos
Hmmm ... prøv evt. at sætte nuller foran de én-cifrede titler, fx så "1" bliver til "001" osv.

vh Jesper

Besvar | Kommentér

Leif Høgh Olsen
#4 Kommentar postet d. 08-04-12 kl. 11:40. Emne: Rod i rækkefølgen at fotos
Når jeg omdøber filnavne starter jeg med at døbe den første i serien 1001, næste 1002 osv. efterfulgt af en beskrivelse.

I sorter sætter jeg programmet til at sortere efter filnavn. Hvis man har mere end 999 billeder i serien starter man 10001.

Således andgås foranstillede nuller, der volder problemer i nogle programmer.

MH

Leif

Besvar | Kommentér

Preben Poulsen
#5 Kommentar postet d. 08-04-12 kl. 13:39. Emne: Rod i rækkefølgen at fotos
Jeg takker for svarene; men den driller stadig, nu har jeg prøvet at multiple i elements, hvor de første 75 billederer er nummerede med 0001 osv. men de sidste 105 billeder er der ikke gjort noget ved,så den er drilsk. mvh. Preben

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator