Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jonna Nielsen
Hybridfugle (Læst 710 gange) Postet d. 22-01-07 kl. 16:08
I Bøgeskoven Havn ved Gjorslev ligger der en meget flot ederfuglehun, det må da vist være en hybrid?

Hybridfugle (I Bøgeskoven Havn ved Gjorslev ligger der en meget flot ederfuglehun, det må da vist være en hybrid?)
Foto: Jonna Nielsen
Kommentér

Niels Aagaard
#1 postet d. 22-01-07 kl. 16:39. Emne: Hybridfugle
Hej Jonna.

Tja. Det kunne da godt minde om en Stellersand-krop med et Ederfugle-hovede.

I "Fuglene i Europa, Nordafrika og Mellemøsten" nævnes, at sådanne hybrider "er kendt".

Har du flere billeder, evt. et hvor den basker med vingerne ?

Kh niels

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#2 postet d. 22-01-07 kl. 16:46. Emne: Hybridfugle
Jeg mener unge hunner (1-2k) mangler tydelige hvide vingebånd mens adulte hunner faktisk har dette hvidkantede, mørke spejl. ??

vh/Peter

Kommentér

Jonna Nielsen
#3 postet d. 22-01-07 kl. 16:50. Emne: Hybridfugle
Jeg har flere billeder, men ederfuglehunnen ligger ligesådan på de øvrige, desværre.

Kommentér

Jonna Nielsen
#4 postet d. 22-01-07 kl. 17:03. Emne: Hybridfugle
Kære Anni og Peter

vis mig bare et billede med tydelig vingespejl på en adult ederfuglehun

mvh Jonna

Kommentér

Thomas Eske Holm
#5 postet d. 22-01-07 kl. 17:06. Emne: Hybridfugle
- se linket HER

Kommentér

Jonna Nielsen
#6 postet d. 22-01-07 kl. 17:42. Emne: Hybridfugle
Tak for det dejlige link.

sikken en sjov strittende hale, den havde.

Ellers ligner den min hun.

Men, normalt når jeg ser en ederfuglehun, så er det første jeg ser ikke et tydeligt spejl på lang afstand. Jeg har kigget mine ederfuglebilleder fra Svalbard igennem. De voksne ynglende ederfuglehunner har et spejl hvis jeg kigger godt efter og Zoomer ind; men ingen af dem ses på lang afstand, som det første man lægger mærke til.

mvh jonna

Kommentér

Niels J. Henriksen
#7 postet d. 22-01-07 kl. 20:11. Emne: Hybridfugle
Som det allerede er fastslået så er det en gammel ederfugland. Grunden til at spejlet er så synligt kan meget vel være, at der er tale om en syg og afkræftet fugl, der har svært ved at holde vingerne ordentligt ind til kroppen. Iagtagelsesstedet taler også herfor.

Kommentér

Jonna Nielsen
#8 postet d. 24-01-07 kl. 11:27. Emne: Hybridfugle
Jeg undrede mig nu også over de to forskellige farvevariationer i dragten.

Lys dragt på hovedet og rødlig dragt på kroppen

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator