Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kristoffer Jørgensen
Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...? (Læst 2162 gange) Postet d. 29-04-12 kl. 15:49
I Tvorup klitplantage så jegen hvidvinget korsnæb (voksen han) i nogle fældede fyrretræer ca. 10 m væk. Jeg fik et kort glimt af den. Ca. der hvor den fløj op fra, sad der en ikke flyvefærdig unge - fugleungen på billedet.

Jeg er ikke god til fugleunger, men kunne det værre en hvidvinget korsnæb unge eller er det noget mere almindeligt?

Jeg ventede i laaang tid, men de voksne fugle kom ikke tilbage. Sikkert pga min tilstedeværelse. Jeg kunne høre de voksne kalde inde fra skoven, men kunne ikke se dem.

Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...? (I Tvorup klitplantage så jegen hvidvinget korsnæb (voksen han) i nogle fældede fyrretræer ca. 10 m v)
Kristoffer Jørgensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#1 Svar postet d. 29-04-12 kl. 17:11. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
Det må jo være en hvidvinget unge,

utroligt spændende, har du flere fotos, gerne hvor den ses bagfra så man ser dækfjer og vinger?

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sebastian Klein

Svaraktivitet:

(143)
#2 Svar postet d. 29-04-12 kl. 17:24. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
Der er ingen tvivl om bestemmelsen. Og det er Danmarks første dokumenterede ynglefund af arten!

Tillykke!!

Mvh Sebastian

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kristoffer Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 29-04-12 kl. 18:52. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
Yes! - mange tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6311)
#4 Svar postet d. 29-04-12 kl. 22:40. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
Også et stort BRAVO fra Gentofte....sikken en overraskelse at denne art kan yngle så sydvestligt

Besvar | Kommentér

Henrik Hestbech
#5 Kommentar postet d. 30-04-12 kl. 08:30. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
SEJT!

Tillykke!

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#6 Svar postet d. 30-04-12 kl. 17:56. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
Ja, det er jo flot med dette ynglefund.

Sørg lige for at det bliver registreret, evt på DOF basen.

Det er jo faktisk anden gang at der er dukket en lille sensation frem på dette forum.

Det var jo også her, at fiskeuglen dukkede frem fra de forsvundne, som europæisk ynglende.

Grunden til at jeg spørger efter flere foto ,er at der et par gange har været spurgt på lille korsnæb med hvide spidser, om disse var hvidvingede ungfugle.

Her ville det være fint med et rygfoto af en sikker hvidvinget ungfugl (unge).

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Kristoffer Jørgensen
#7 Kommentar postet d. 30-04-12 kl. 20:40. Emne: Hvidvinget Korsnæbunge eller bare...?
Hej Palle

Fundet er indtastet DOF-Basen og billedet sendt til DOF...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator