Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Mehl
Ringblitz + ikea + lim = god idé (Læst 1248 gange) Postet d. 14-05-12 kl. 15:24
Hej alle sammen,

På grund af gråvejr, for meget tid og en Ikea lige ved siden af, så besluttede jeg mig for, at lave et lille forsøg.

Jeg har arbejdet lidt med ringlamper (af mangel på bedre) og lyssætning generelt til makro-fotografering. Endelig har jeg fået mig en billig ringblitn.

Som mange af jer ved, så giver en ringblitz ikke nødvendigvis det bedste lys og for meget genskin. Derfor beslutte jeg mig at gøre noget ved det.

Jeg tog to Ikea-skåle og satte et objektiv-dæksel i toppen af den ene skål. Herefter limede jeg det hele sammen og "walla"! Så har man en behændig fotobøtte, der sikre et blødt lys uden for meget genskær.

Selvfølgelig er der lidt problemer med højde justeringen, men jeg finder nok på noget. Ellers modtager jeg gerne idéer.

Materiale omkostninger = 25 kr.

Ringblitz + ikea + lim = god idé (Hej alle sammen,

På grund af gråvejr, for meget tid og en Ikea lige ved siden af, så besluttede j)
Martin Mehl har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (751 x 600)
Kommentér

Nicholas Bell
#1 Kommentar postet d. 15-05-12 kl. 17:01. Emne: Ringblitz + ikea + lim = god idé
Fornemt

Må vi se nogle resultater også?

Mvh Nicholas

Kommentér

Martin Mehl
#2 Kommentar postet d. 15-05-12 kl. 18:01. Emne: Ringblitz + ikea + lim = god idé
Her er et billede hvor der kun er blevet brugt "stack" og så den ovennævnte belysnings metode.

Der er stadig noget genskin, så teknikken skal forbedres, men med en pris på 25 kr. er jeg ok tilfreds.

Ringblitz + ikea + lim = god idé (Her er et billede hvor der kun er blevet brugt "stack" og så den ovennævnte belysnings metode.

De)
Martin Mehl har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (675 x 441)
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator