Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Agertoft
Artsliste på OBSnatur (Læst 907 gange) Postet d. 28-01-07 kl. 13:05
På OBSnatur (- se linket HER) er jeg nu oppe på at have rapporteret 17 forskellige arter fra foderpladsen i en helt almindelig have i København.

Stillits er endda ny matrikelart.

I løbet af ugen smider jeg lidt osteskorper ud i haven, Så kommer hættemåge, stormmåge og sølvmåge med på listen, hvorefter jeg er oppe på 20 arter.

Det er der vist ingen af jer, der kan hamle op med...;-D

Venlig hilsen

Erik

Foreløbig artsliste:

Musvit

Grønirisk

Gråspurv

Skovspurv

Gråkrage

Tyrkerdue

Blåmejse

Husskade

Solsort

Ringdue

Bogfinke

Grønsisken

Gærdesmutte

Rødhals

Sjagger - se linket HER

Sortmejse

Kommentér

Randi Mønster Skinner
#1 postet d. 28-01-07 kl. 14:35. Emne: Artsliste på OBSnatur
Du siger 17 arter, men jeg kan kun tælle 16 på din liste?

Det kan jeg nu også klare. Min liste er lidt anderledes men stadig 16 arter:

Blåmejse

Musvit

Solsort

Gråspurv

Skovspurv

Grønirisk

Bogfinke

Kvækerfinke

Rødhals

Gærdesmutte

Tyrkerdue

Ringdue

Silkehale

Misteldrossel

Sølvmåge

Fasan

Men nu er det jo ingen konkurrence, så det er jo bare dejligt at der er så mange, som går lidt højt op i at tælle.

Vh. Randi

Kommentér

Erik Agertoft
#2 postet d. 28-01-07 kl. 14:59. Emne: Artsliste på OBSnatur
Tjah, jeg fik ikke min nye matrikelart, Stillits med på listen. Men den er talt med..

Jeg går nu ikke så meget op i at tælle. Jeg gjorde bare et forsøg på at lokke nogle flere til at rapportere. Det er jo ganske nemt og ligetil.

Det bliver lidt spændende at se resultatet af tællinger af Gråspurv og Skovspurv. I mit lille område har antallet af Skovspurve været højere end antallet af Gråspurve i et par år, men i løbet af sommeren 2006, efter vores bambus havde blomstret og sat frø, steg antallet af Gråspurve igen. Siden har der været nogenlunde lige mange af hver art, men det er muligvis et helt lokalt fænomen, som måske forskubber sig igen?

Venlig hilsen

Erik

Kommentér

Randi Mønster Skinner
#3 postet d. 28-01-07 kl. 15:12. Emne: Artsliste på OBSnatur
Det er pudsigt, for her har vi, ligesom andre steder, også haft flest skovspurve i nogle år, men nu i vinter er der pludselig 1/3 flere gråspurve igen. Det bliver da spændende at se, om det er ens over det hele.

Vi har forøvrigt også flere blåmejser end musvitter. Det synes jeg også plejer at være omvendt.(Vi bor på landet)

Vh. Randi

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator