Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Astronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael S. Jensen
Astronomi apps. (Læst 2397 gange) Postet d. 15-05-12 kl. 13:21
I skal lige se den her: - se linket HER

God at finde rundt på himlen med for begyndere og let øvede, og meget nemmere at stå med end bøger eller stjernekort.

Koster 15 kr i Ovi store.

Der er allerede nu en opdatering til programmet. Det kan downloades gratis hos Ovi.

Bemærk i linket, at det kun er en række Nokiatelefoner, programmet passer til.

Findes lignende programmer til andre telefoner, kunne vi evt. samle oplysninger om det i denne tråd.

Mvh Michael

Kommentér

Michael S. Jensen
#1 Kommentar postet d. 16-05-12 kl. 08:24. Emne: Astronomi apps.
Og her er en app til Iphone/Ipad, der har fået gode anmeldelser: - se linket HER

Mvh Michael

Kommentér

Michael S. Jensen
#2 Kommentar postet d. 16-05-12 kl. 14:14. Emne: Astronomi apps.
Og her en sammenlignende test og beskrivelse af en håndfuld apps.

- se linket HER

Mvh Michael

Kommentér

Henrik Dissing
#3 Kommentar postet d. 16-05-12 kl. 15:12. Emne: Astronomi apps.
Der er (også) masser af muligheder hvis man har en Android-mobil.

Google Sky Map - se linket HER , SkEye Planetarium - se linket HER , Vortex Planetarium - se linket HER og Mobile Observatory - se linket HER er gode bud

Ellers vil en søgning ("astronomy") i Google Play - se linket HER åbenbare et bredt udvalg for både amatører og de lidt mere krævende

Kommentér

Michael S. Jensen
#4 Kommentar postet d. 16-05-12 kl. 19:08. Emne: Astronomi apps.
Hej Henrik

Fine links .

Astroller, som jeg har lagt ned på min telefon, har selvfølgelig sine begrænsninger, men selv her i 2012 er det jo tilladt at slå meget specifikke ting op, inden man tager i felten.

Det fede ved den type programmer er, at læser man om noget specifikt på nettet i et astro-forum eller i noget litteratur, taster man bare navnet ind i programmet og hokus-pokus, så får man udpeget nøjagtigt hvor på himlen fænomenet befinder sig, når man kommer udenfor.

Om man så kan se det er en anden sag, men man er i det mindste sikker på, man kigger det rigtige sted hen.

Mvh Michael

Kommentér

Michael S. Jensen
#5 Kommentar postet d. 02-09-12 kl. 08:28. Emne: Astronomi apps.
En mere, jeg har leget lidt med: Stellarium Mobile. Har haft den i godt en måneds tid nu, og den er nemmere at bruge og mere overskuelig end Astroller.

Mvh Michael

Kommentér

Michael S. Jensen
#6 Kommentar postet d. 31-08-13 kl. 20:23. Emne: Astronomi apps.
Jeg banker lige liv i denne tråd igen, for jeg fik en Androidbaseret mobildims for et stykke tid siden, da den gamle Symbian opgav ævret.

Stellarium Mobile fås også til Android og er endnu federe og i en mere avanceret version.

Kan varmt anbefales.

Er man lidt nørdet kan man også få en app., der fungerer som et geologisk kompas. Når den er installeret, kan strygning/hældningsværktøjet også bruges til at finde - nogenlunde nøjagtige - vinkler i forhold til horisonten.

Mvh Michael

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator