Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels J. Henriksen
gåsehybrid (Læst 752 gange) Postet d. 28-01-07 kl. 20:54
Da jeg kiggede på et billede jeg tog i formiddag af en flok gæs på marken bag landsbyen, så jeg hybriden på billedet her( som desværre ikke er af bedste kvalitet ). Det ligner en blisgås/bramgåshybrid

gåsehybrid (Da jeg kiggede på et billede jeg tog i formiddag af en flok gæs på marken bag landsbyen, så jeg hybr)
Foto: Niels J. Henriksen
Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 postet d. 28-01-07 kl. 23:55. Emne: gåsehybrid
Hej Niels

For sådan en uindviet som jeg, der kun kender Grågås, må jeg spørge, hvilken der er hybriden?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Niels J. Henriksen
#2 postet d. 30-01-07 kl. 12:46. Emne: gåsehybrid
Det er den miderste af de 3 yderst til højre. Hvis jeg forstørrer billedet yderligere op bliver det simpelthen for uskarpt. De andre gæs er blisgæs og grågæs. Af dem yderst til højre er det ovenfra: grågås - hybrid - blisgås.

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#3 postet d. 30-01-07 kl. 12:54. Emne: gåsehybrid
Et forslag kunne være - Bramblis! (Hybrid af bramgås og blisgås pga. den ringe størrelse?)

vh/Peter

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 postet d. 30-01-07 kl. 20:16. Emne: gåsehybrid
Hej Niels

Tak for dine forklaringer

Tænk, at jeg ikke engang kunne kende dine Grågæs. Men de ser meget mørkere ud, end dem jeg har set her.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Niels J. Henriksen
#5 postet d. 30-01-07 kl. 21:59. Emne: gåsehybrid
Godt navn, men selvom en enkelt er interessant så må vi håbe det bli'r ved rariteterne med disse hybrider.

"Mine grågæs er sikkert ikke mørkere end "dine". Billedet er bare dårligt.

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 postet d. 30-01-07 kl. 23:03. Emne: gåsehybrid
Hej Niels

Nå, så forstår jeg det bedre

Nice hat, forøvrigt

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Niels J. Henriksen
#7 postet d. 31-01-07 kl. 20:42. Emne: gåsehybrid

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator