Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Emil Frederiksen
Hvilken type Træløber? (Læst 1067 gange) Postet d. 29-05-12 kl. 21:32
Fuglen på billedet er en træløber og jeg mener det er en korttået træløber, men da det jo kun er længden af bagkloen/tåen, som fortæller hvilken, vil jeg gerne have min påstand prøvet her i Forum. Den og en anden af samme art blev observeret på Assistens Kirkegard i dag 29MAJ12.

Hvilken type Træløber? (Fuglen på billedet er en træløber og jeg mener det er en korttået træløber, men da det jo kun er læn)
Emil Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 786)
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2576)
#1 Svar postet d. 29-05-12 kl. 21:49. Emne: Hvilken type Træløber?
Du kan også kigge på alula, for at få bekræftet at der her er tale om Korttået Træløber. På alula ses en smal hvid stribe og ikke en lille, punktformet plet (som hos Træløber). Bugen er heldigvis også tydeligt brungrå og næbbet nærmest påfaldende stort, alt sammen understøtter Korttået Træløber.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Lind

Svaraktivitet:

(523)
#2 Svar postet d. 29-05-12 kl. 21:52. Emne: Hvilken type Træløber?
Korttået træløber!

Kort bagklo i forhold til ret langt næb

Fine diamantpletter på svingfjerspidserne

Jævne trappetrin i vingebåndet

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3680)
#3 Svar postet d. 29-05-12 kl. 21:54. Emne: Hvilken type Træløber?
Enig i Korttået Træløber,

hilsen

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2576)
#4 Svar postet d. 29-05-12 kl. 22:06. Emne: Hvilken type Træløber?
Mht. alula: - se linket HER

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Emil Frederiksen
#5 Kommentar postet d. 29-05-12 kl. 22:13. Emne: Hvilken type Træløber?
Tak for hjælpen og de ekstra kendetegn. Forskellene kan jeg godt se når jeg nu er blevet gjort opmærksom på dem.

Besvar | Kommentér

Emil Frederiksen
#6 Kommentar postet d. 30-05-12 kl. 23:20. Emne: Hvilken type Træløber?
Hvordan kan man kende en juvinil korttået træløber? Jeg har idag været på Assistens Kirkegård i nærheden af stedet jeg observerede to stk. og der så jeg tre af slagsen og tænker at en af dem måske er en juvinil. Jeg har også uploaded to yderligere billeder til observationen 29MAJ12, se link:http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=170795.

Jeg hørte også et højfrekvent, men svagt og monotont kald d. 29MAJ12, som ikke ligner den stemme man kan høre på DOF-basen. Jeg hørte denne lyd igen idag og er sikker på at det kom fra disse fugle. Er det ungen der kalder på føde fra forældrefuglene?

Hvilken type Træløber? (Hvordan kan man kende en juvinil korttået træløber? Jeg har idag været på Assistens Kirkegård i nærh)
Emil Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 859)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator