Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilken Star? (Læst 405 gange) Postet d. 31-05-12 kl. 19:19
Jeg havde gemt denne Star som Almindelig Star, men synes ikke rigtig, den helt ligner. Jeg kan dog læse mig frem til, at Almindelig Star er meget variabel. Kan det afgøres, hvilken Star det er? Den gror fugtigt sammen med bl. a. Maj-gøgeurt og Vibefedt. Set d. 27.05.12 i Lindenborg Ådal ved Lille Blåkilde. Jeg har kun dette billede, så der mangler nok nogle karakterer, men jeg prøver alligevel.

Mvh

Peter

Hvilken Star? (Jeg havde gemt denne Star som Almindelig Star, men synes ikke rigtig, den helt ligner. Jeg kan dog l)
Foto: Peter Krogh
Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(13)
#1 Svar postet d. 31-05-12 kl. 19:42. Emne: Hvilken Star?
På hunaksene (nederst) ses det, at de er flade. De flade har kun 2 støvfang. Det er der nogle, der har. Hvis din plante står spredt (ikke-tueformet) tror jeg på Alm. Star (Carex nigra). Hvis den er tydeligt tueformet, er jeg på bar bund ud fra fotografiet (men har et par spørgsmål mere).

Hilsen, Hans

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#2 Kommentar postet d. 31-05-12 kl. 19:51. Emne: Hvilken Star?
Som jeg husker det, var den ikke tydeligt tueformet, men 100 % sikker er jeg desværre ikke.

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#3 Kommentar postet d. 03-06-12 kl. 15:27. Emne: Hvilken Star?
Du har vist fået sagt, hvad der skal siges om denne Star, Hans. Jeg gemmer den, som en mulig Almindelig Star. Du skal have tak for hjælpen.

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator