Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilken flue? (Læst 285 gange) Postet d. 12-06-12 kl. 20:42
Kan denne ca. 6 mm lange flue navngives? Jeg vil gerne have den til at være en snylteflue, men er blevet snydt nogle gange efterhånden. Den har nogle meget lange børster bagerst på scutellum.

Set i Volsted i dag.

Mvh

Peter

Hvilken flue? (Kan denne ca. 6 mm lange flue navngives? Jeg vil gerne have den til at være en snylteflue, men er bl)
Foto: Peter Krogh
Klik på billedet for original størrelse (800 x 608)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12610)
#1 Svar postet d. 13-06-12 kl. 20:49. Emne: Hvilken flue?
Hej Peter

Snydt igen Det er en Kødflue. Sarcophaga cf. pumila. Tilsyneladende har den ingen apikaler på scutellum, men til gengæld meget lange subapikaler, og det er i overensstemmelse med den art. Men jeg er selv blevet snydt en del gange, når jeg skulle afgøre, hvad der er apikaler/subapikaler, så jeg vil holde fast i mit lille forbehold.

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#2 Kommentar postet d. 13-06-12 kl. 21:52. Emne: Hvilken flue?
Hej Walther

Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg bliver snydt Du skal have mange tak for hjælp og forklaring.

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator