Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mads Syndergaard
Hvilken sanger? (Læst 755 gange) Postet d. 13-06-12 kl. 21:12
Hej, vil nogen hjælpe med arten her? De er iagttaget i kanten af en mose på Brandsø (midt i Lillebælt) i formiddag (13. juni 2012), jeg hælder til Lundsanger pga. den lyse øjenbrynsstribe der fortsætter bag øjet men er mildest talt i tvivl. På forhånd tak,

Hvilken sanger? (Hej, vil nogen hjælpe med arten her? De er iagttaget i kanten af en mose på Brandsø (midt i Lillebæl)
Foto: Mads S
Klik på billedet for original størrelse (900 x 600)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 13-06-12 kl. 21:22. Emne: Hvilken sanger?
Det er Gransangere. Voksen som fodrer unge.

Lundsanger yngler ikke i Danmark. Den har vingebånd og endnu tydeligere øjenstribe, samt anderledes benfarve.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 13-06-12 kl. 21:26. Emne: Hvilken sanger?
For god ordens skyld: Lundsanger har ynglet i Danmark, men kun yderst sporadisk...

Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard
#3 Kommentar postet d. 13-06-12 kl. 21:26. Emne: Hvilken sanger?
Hej Peter,

Tak for dit bud - den havde jeg ikke set komme, sikkert fordi jeg slet ikke havde hørt Gransanger hele formiddagen. I får lige et billede mere:

Hvilken sanger? (Hej Peter,

Tak for dit bud - den havde jeg ikke set komme, sikkert fordi jeg slet ikke havde hørt)
Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard
#4 Kommentar postet d. 13-06-12 kl. 21:31. Emne: Hvilken sanger?
Hej Igen Peter, ja bogen sagde godt at det ikke var hverdagskost... Der kommer lige endnu et billede, dette skulle nok ha'' været uploadet først:

Hvilken sanger? (Hej Igen Peter, ja bogen sagde godt at det ikke var hverdagskost... Der kommer lige endnu et billede)
Besvar | Kommentér

Gerald Boisen

Svaraktivitet:

(266)
#5 Svar postet d. 13-06-12 kl. 21:37. Emne: Hvilken sanger?
Mener Peter har ret.

Lundsangerens øjenstribe skulle være mere markant - og løbe om i nakken.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(999)
#6 Svar postet d. 14-06-12 kl. 16:13. Emne: Hvilken sanger?
Hej - det er generelt en god ide at tage udgangspunkt i de almindelige arter, og så argumentere for hvorfor det IKKE er dem - hvad udelukker fx grans og løvs her? VH Jan.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard
#7 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 20:14. Emne: Hvilken sanger?
Ingen tvivl om det - men den helt manglende lyse øjenbrynsstribe foran øjet fik mig bort fra de nævnte almindelige arter.

Der er åbenbart ganske meget variation, og det er jo godt at skrive sig bag øret. Men tak for påmindelsen

Hilsener,

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator