Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. juni 2012

Rådgivning om valg af udstyr.

Jeg er på vej til at begive mig ud i udstyrsjunglen, og uden den rette GPS-retning er jeg bange for at fare vild.

Jeg ejer: Canon EOS400D kamerahus og Canon EF 100-400 L USM. Desuden har jeg 1.4 original teleextender. (Teleextenderren kan ikke samarbejde med zoom linses autofokus).

Jeg overvejer nu seriøst at skrifte til kamerahus EOS 7D og faststelelinse EF 500 mm f/4L IS II USM. Så vidt jeg forstår, kan den linse samarbejde med telekonverteren, uden at man mister autofokus. Er der nogen, som har erfarring med dette?

Da der jo er tale om en udskrivning af betydelig størrelse,er jeg også interesseret i at vide, om i har andre og bedre forslag f.eks. med hensyn til valg af kamarahus.

Jeg fotografere normalt håndholdt med et-bens stativ. Kan jeg forvente, at jeg kan holde 500 mm linsen rolig og undgå rystelser?

Jeg håber, at i kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

Flemming.


De senest indberettede arter i Naturbasen: