Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mads Syndergaard
Ny piercingmode blandt sangere? (Læst 958 gange) Postet d. 14-06-12 kl. 20:51
Hej,

Var på Brandsø, som er en lille isoleret og ubeboet perle midt i Lillebælt. Der tog jeg billeder af forskellige sangere, bl.a. denne Tornsanger. Hjemme på skærmen opdagede jeg den lille skovflåt ved øjet - men hov, den havde sørme én magen til ved det modsatte øje! Det er allerede mistænkeligt, men da der så kom yderligere en (løv?)sanger forbi med samme modebevidste look (billede i næste forumkommentar) så blev det jo lidt mærkeligt.

Er der nogen der har et bud på hvad det er for nogle vedhæng? Det er jo ikke verdens ende, men dog et morsomt lille "mysterium",

På forhånd tak,

Ny piercingmode blandt sangere? (Hej,
Var på Brandsø, som er en lille isoleret og ubeboet perle midt i Lillebælt. Der tog jeg billed)
Mads Syndergaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (900 x 600)
Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard
#1 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 20:57. Emne: Ny piercingmode blandt sangere?
Her så en anden lille fyr med samme punkerlook. HVIS det er flåter giver det jo god mening eftersom det vel er det eneste sted fuglene har lidt eksponeret hud - men alligevel? Der må sidde nogen ringmærkere der har set dette fænomen?

Hilsner,

Ny piercingmode blandt sangere? (Her så en anden lille fyr med samme punkerlook. HVIS det er flåter giver det jo god mening eftersom )
Mads Syndergaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (900 x 600)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#2 Svar postet d. 14-06-12 kl. 21:15. Emne: Ny piercingmode blandt sangere?
Det er ret almindeligt at f. eks. landsvale og bysvale har disse snyltere, af og til i stort tal.

Ved nærmere eftertanke tror jeg kun at jeg har mødt det hos insektædere, pudsigt nok gælder det jo også begge dine fotos.

Andre har måske også noget at tilføje her.

Hilsen palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator