Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Øllgaard
Opførte sig som en rovflue (og ligner den), - men hvilken ? (Læst 287 gange) Postet d. 14-06-12 kl. 23:02
I Galleriet har jeg gennemset fotos af rovfluer, men har ikke rigtig fundet noget, der ligner. Måske har rovfluer ikke en fortykket bagkropsspids ?

Fundet i læ på bladene af en stor Selje-Pil i Dollerup-området (sydvest f. Viborg). Den skulle undersøge det meste af det, der fløj forbi, men til sidst lykkedes det da overhovedet at få et billede, der ligner.

Er det en rovflue i det hele taget ?

Måske er der nogen, der ovenikøbet ved, hvad den hedder (bare sådan cirka). Bestemmelse modtages med tak !

Hilsen, Hans

Opførte sig som en rovflue (og ligner den), - men hvilken ? (I Galleriet har jeg gennemset fotos af rovfluer, men har ikke rigtig fundet noget, der ligner.  Måsk)
Hans Øllgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 816)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12610)
#1 Svar postet d. 14-06-12 kl. 23:06. Emne: Opførte sig som en rovflue (og ligner den), - men hvilken ?
Hej Hans

Det er ikke en rovflue, men den lever røverisk alligevel. Det er Stor danseflue (Empis tessellata) - en han.

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#2 Kommentar postet d. 14-06-12 kl. 23:23. Emne: Opførte sig som en rovflue (og ligner den), - men hvilken ?
Mange tak ! Det er en verden for sig, og jeg har det meget godt med, at der er brugere, der leverer viden til os andre.

Nu vil jeg se efter, om der er skrevet om Dansefluer i Felthåndbogen.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator