Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
barksvamp Corticium quercinum ? (Læst 1191 gange) Postet d. 07-02-07 kl. 14:09
Tråden om bævretop sendte mig ud i skoven igen, for at dyrke forskellen mellem egebævretop og almindelig bævretop.

Jeg fandt dog også denne barksvamp som jeg mener er Corticium quercinum. Er det rigtigt?

Har den fået et dansk navn?

Den fandtes retudbredt i 10-12 år gammel egeskov på de udgåede sidegrene som stadig sad på træerne.

barksvamp Corticium quercinum ? (Tråden om bævretop sendte mig ud i skoven igen, for at dyrke forskellen mellem egebævretop og almind)
Foto: Tom Smidth
Kommentér

Michael Filtenborg
#1 postet d. 07-02-07 kl. 14:49. Emne: barksvamp Corticium quercinum ?
Hov hov du blandet to svampe sammen

Corticium quercicola Jülich (Barksvamp)

Colpoma quercinum (Ege-sprækkehinde)

Om det er tale om Corticium quercicola

ved jeg faktisk ikke. Den her ikke noget dansk navn nej, men hedder oversat fra svensk Egeplet.

Kommentér

Tom Smidth
#2 postet d. 07-02-07 kl. 22:06. Emne: barksvamp Corticium quercinum ?
Der er åbenbart mere navneforviring end bævresvamp - bævretop.

Jeg har benyttet nøglen og navn fra Mykologisk ekskursionsflora fra 1978 (Ferdinandsen og Winge)

Er der en mere aktuel nøgle til disse?

Nu kan jeg ikke helt, af dit indlæg, se hvilket navn du mener den har, så jeg vil blive glad for en præcisering.

VH

Tom

Kommentér

Michael Filtenborg
#3 postet d. 08-02-07 kl. 15:03. Emne: barksvamp Corticium quercinum ?
Se på det der står efter du forespurgte en barksvamp og den barksvamp du hentyder til er så dne jeg har nævnt, tja nøgler er der nok af Mycokey systemet er hvis man kan bruge nøgler et glimrede system, elelrs er det noget besværligt noget, men du lader jo til at kunen bruge nøgler.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator