Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Koustrup
Nilgås med Gravand ælling i næbet (Læst 3119 gange) Postet d. 16-06-12 kl. 17:50
Kan nogen fortælle mig, om det er almindelig adfærd hos Nilgåsen at stjæle Gravænders ællinger.

Vh Finn

Nilgås med Gravand ælling i næbet (Kan nogen fortælle mig, om det er almindelig adfærd hos Nilgåsen at stjæle Gravænders ællinger.

V)
Foto: Finn Koustrup
Klik på billedet for original størrelse (1850 x 793)
Besvar | Kommentér

Gerald Boisen

Svaraktivitet:

(266)
#1 Svar postet d. 16-06-12 kl. 18:02. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
Her citeret fra Wikipedia engelsk version om "Egyptian Goose:

"They are extremely territorial and often fight with other pairs for a breeding ground. Neighbouring pairs may even kill another''s offspring for their own offsprings'' survival as well as for more resources."

Det kunne se ud som om territorialhævdelsen går på kryds af arter.

I øvrigt et fantastisk situationsfoto

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(517)
#2 Svar postet d. 16-06-12 kl. 18:14. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
...er vi sikre på, det er en gravande-ælling ? Jeg synes ikke den ligner 100 % ? Desuden ser de medflyvende gravænder ubekymrede ud og ser ikke ud til at jagte nilgåsen....?

mvh Ole

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#3 Kommentar postet d. 16-06-12 kl. 18:28. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
Hej Gerald.

Mange tak for oplysningen vedr. Nilgåsen, det er altid rart med uddybende oplysninger om en art.Tak for de venlige ord om mit foto of Nilgåsen

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#4 Kommentar postet d. 16-06-12 kl. 18:38. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
Hej Ole.

Det er svært at vudere om det ikke er en Gravand ælling.Men er det almindeligt at Nilgæs flytter deres unger på denne måde?. Jeg har aldrig set set andre gæs flytte deres unger med næbet .Men hvis du har eksempler herpå, vil jeg meget gerne høre om det.

Vh Finn

Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(517)
#5 Svar postet d. 16-06-12 kl. 19:06. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
....næh jeg tror slet ikke nilgåsen flytter sine gæslinger. Jeg tror bare, det er en anden ælling, end en gravandeælling, den flyver med. Måske kunne du simpelthen lave en forstørrelse af ællingen ? Det ville være et hit

mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#6 Kommentar postet d. 16-06-12 kl. 20:00. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
Hej Ole.

Her er et kraftig croppet billede af ællingen, håber det kan bruges.

Vh Finn

Nilgås med Gravand ælling i næbet (Hej Ole.
Her er et kraftig croppet billede af ællingen, håber det kan bruges.
Vh Finn)
Finn Koustrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#7 Svar postet d. 16-06-12 kl. 20:02. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
Enig med Ole. Det er ikke en Gravandeælling.

Mvh.

Peter

Besvar | Kommentér

ole sørensen
#8 Kommentar postet d. 16-06-12 kl. 20:16. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet
....kan du fortælle lidt om omstændighederne ? Det ku´ være interessant. For det er et spændende billede/ en mærkværdig situation...

mvh Ole

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#9 Kommentar postet d. 16-06-12 kl. 21:37. Emne: Nilgås med Gravand ælling i næbet

Hej Ole

Jeg var ved Egå Engsø og stod og så efter vadefugle og hvad der nu kunne byde sig, da jeg så denne flok kom flyvende.Jeg hev kameraet af stativet og fulgte motivet, da jeg kunne se at Nilgåsen havde noget i næbet,men ikke hvad.Oploader lige et billede hvor man kan se at den flyver med tre Gravænder.Ungen kunne godt være en vadefugl af en slags,men spørgsmålet er så-hvilken.

Nilgås med Gravand ælling i næbet (
Hej Ole
Jeg var ved Egå Engsø og stod og så efter vadefugle og hvad der nu kunne byde sig, da jeg)
Finn Koustrup har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 520)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator