Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sofus Ryge Petersen
Hvilken sort fugl med hvid hale (Læst 1221 gange) Postet d. 17-06-12 kl. 17:26
Jeg skræmte et par fugle op i dag, de fløj op fra åbrinken ved Stavids Å, og fortsatte hurtigt i lav højde nedstrøms ad åen. Sort overvinge og ryg, men hel hvid hale . Nymåneformet vingeprofil (jeg tænkte bred mursejlerfacon). Størrelse bedømt med nogen usikkerhed som liggende mellem solsort og tyrkerdue. Jeg så dem kun bagfra/skråt ovenfra, så jeg har ikke nogen ide om hoved/næbfacon. Er der nogen der kan komme med et bud på art ud fra beskrivelsen, så jeg ikke skal kigge hele "fugle i felten" igennem for at få en ide om hvad det var?

Mvh Sofus

Besvar | Kommentér

Kevin Kuhlmann Clausen

Svaraktivitet:

(716)
#1 Svar postet d. 17-06-12 kl. 17:29. Emne: Hvilken sort fugl med hvid hale
Hej Sofus.

Jeg ville med den beskrivelse helt sikkert starte ved svaleklire.

Mvh. Kevin.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6211)
#2 Svar postet d. 17-06-12 kl. 18:13. Emne: Hvilken sort fugl med hvid hale
Hej Sofus,

Næppe tvivl om at Kevin''s forslag er rigtig.

Den 13.juni kl. 02.44 hørte jeg en SV flyvende Svaleklire give sit karakteristiske flugtkald, og jeg måtte med nogen vemod erkende at EFTERÅRSTRÆKKET altså nu er begyndt, allerede 8 dage inden årets længste dag......

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#3 Kommentar postet d. 17-06-12 kl. 20:46. Emne: Hvilken sort fugl med hvid hale
Tak for svarene - det kan meget vel være sådan et par der fløj op. Jeg må forbi igen og se om de stadig skulle være i området så jeg kan få sikkerhed for sagen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator