Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Emil Frederiksen
Spørgsmål om rødstjert (Læst 660 gange) Postet d. 17-06-12 kl. 20:00
Observationen er gjort i Troldeslugten ved Hald (Viborg)d. 14JUN12.

En adult han (nederst på billedet)blev først observeret, da den pludselig gav lyd fra sig, da jeg kom gående på stien i slugten. Jeg tror den forsøgte at lokke mig væk fra området. Efter kort tid så jeg en anden fugl, også en rødstjert, men jeg mener denne fugl (to øverste billeder)er en juvenil. Den juvenile fugl var ude af syne i mellem optagelserne af de to øverste billeder, men jeg mener det er den samme fugl.

Spørgsmålet er om det er korrekt, at det er en juvenil rødstjert, og om det er muligt at kønsbestemme den?

Spørgsmål om rødstjert (Observationen er gjort i Troldeslugten ved Hald (Viborg)d. 14JUN12.
En adult han (nederst på billed)
Emil Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 824)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#1 Svar postet d. 17-06-12 kl. 20:03. Emne: Spørgsmål om rødstjert
Jeps, det er nyudfløjne unger af rødstjert.

Kan sagtens køsbestemmes, men kun med dna test

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Emil Frederiksen
#2 Kommentar postet d. 17-06-12 kl. 21:19. Emne: Spørgsmål om rødstjert
Tak for svaret.

Jeg kan kun med sikkerhed sige, at jeg har set en adult han og en juvenil. Der er to billeder af juvenil, men jeg mener der kun er tale om en juvenil fugl, da jeg ikke har set 2 juvenile samtidigt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator