Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lene Ørskov
Nattergal, sandsynligt ? (Læst 771 gange) Postet d. 19-06-12 kl. 17:31
For ca. 14 dage siden, hørte jeg en aften efter at jeg var gået i seng (ca mellem kl. 22 og 24)en fugl synge, som jeg ikke umiddelbart har hæftet mig ved før. Pga tidspunktet tænkte jeg selvfølgelig Nattergal. Jeg fandt sangen på nettet næste morgen, og blev enig med mig selv om, at det kunne det godt være. Så har jeg ikke hørt den siden før tidligt i morges, det var højest lige begyndt at lysne. Der blandede den sig dog lidt med en Solsort.

Jeg bor på landet, ca midt mellem Herning og Ringkøbing, stor have med store træer, tæt græs og stor plæne, og relativt tæt ved å og mindre plantage. Men når jeg ser på DOF''s udbredelseskort, ser det ikke helt ud som om den færdes på disse kanter. Så er det bare ønsketænkning,og min fantasi der løber af med mig, eller er det sandsynligt nok, at det ér en nattergal jeg har hørt ?

Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(998)
#1 Svar postet d. 19-06-12 kl. 22:27. Emne: Nattergal, sandsynligt ?
Hej - alt kan lade sig gøre, men prøv at optage lyden på video. Tjek så stemmerne for sangdrossel, kærsanger, gulbug, rødstjert, bynkefugl, og rødhals. Måske er det en af dem. VH Jan.

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#2 Svar postet d. 22-06-12 kl. 03:08. Emne: Nattergal, sandsynligt ?
Og nattergalens stemme er nu forholdvis nem at genkende, prøv f.eks. at lytte til lydfilerne her, så kan du sikkert selv afgøre det: - se linket HER

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Lene Ørskov
#3 Kommentar postet d. 24-06-12 kl. 17:52. Emne: Nattergal, sandsynligt ?
Desværre har jeg ikke rigtigt udstyret til at optage sangen med, jeg vil dog prøve med min telefon (ældre Sony Ericsson) hvis jeg skulle høre den igen. Begge gange jeg hørte den, tjekkede jeg sangen på nettet, og var ret enig med mig selv om, at det var den jeg havde hørt. Det var først da jeg så DOF''s udbredelses kort tvivlen begyndte at nage, for ifølge kortet er den ikke just almindelig her på disse kanter.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator