Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Hvilken bogstavlav? (Læst 496 gange) Postet d. 09-02-07 kl. 19:44
Kan arten bestemmes ud fra dette billede? Voksede på formentlig asp i fugtig miljø nær vandløb. Jeg mener selv at det kan være Opegrapha vermicellifera, men sikker er jeg jo ikke.

Hvilken bogstavlav? (Kan arten bestemmes ud fra dette billede? Voksede på formentlig asp i fugtig miljø nær vandløb. Jeg )
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 10-02-07 kl. 10:36. Emne: Hvilken bogstavlav?
De er heller ikke nemme. Mon ikke det er Graphis scripta? dog med et vist forbehold. Det er den almindeligste lav af denne type. Opegrapha vermicellifera er sjælden og angives som sårbar i DK. Det udelukker selvfølgelig ikke at man kan finde den. Hvorfor synes du, at det skulle være den?

Ole

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 10-02-07 kl. 10:46. Emne: Hvilken bogstavlav?
Ole, blot et skud i tågen fordi det jeg fandt af billeder bedst lignede. Har aldrig set dem før, det der med laver er så frygtelig omfattende har jeg opdaget. Det var mere for at få et navn på billedet og jeg var slet ikke klar over, at vermicelliferae var sjælden.

Jeg nøjes så med at reg. billedet under Opegrapha sp. så kan det ikke gå helt galt.

Tak for dit svar.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator