Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Kødkernesvamp? Hvilken? (Læst 515 gange) Postet d. 10-02-07 kl. 17:20
En egestub af ældre dato var nærmest beklædt med Ege-labyrintsvampe, men på den ene side var alle meget smukt lilla, selv de små ansatser til hatte var angrebet. Jeg gætter på Hypocrea - men hvilken, der er nok at vælge imellem. Kan den bestemmes uden mikroskopi?

Kødkernesvamp? Hvilken? (En egestub af ældre dato var nærmest beklædt med Ege-labyrintsvampe, men på den ene side var alle me)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Jens H. Petersen
#1 postet d. 11-02-07 kl. 12:16. Emne: Kødkernesvamp? Hvilken?
Er du sikker på at der vokser noget? Ældre ege-labyrintsvampe kan godt blive meget rødlige. Kan du faktisk se perithecier med lup?

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 11-02-07 kl. 13:27. Emne: Kødkernesvamp? Hvilken?
Det er min klare fornemmelse, at det vokser noget, især da helt unge svampe, stadig uden hatdannelse, også var lilla-dybt lilla-farvede (ikke noget billede af dem desværre). Desuden var det jo kun hattene på den ene side af stubben som var farvede, på modsat side havde normalt udseende (samme str.)

Jeg har lige prøvet at fange overfladen af den ene, har svært ved at gøre det bedre.

Kødkernesvamp? Hvilken? (Det er min klare fornemmelse, at det vokser noget, især da helt unge svampe, stadig uden hatdannelse)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator