Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent-Ole Ludvigsen
Gemserod? (Læst 618 gange) Postet d. 28-06-12 kl. 17:48
Har set ca. 10 kvm af denne plante tidligere i Klokkedal, og har så i dag taget enkelte billeder af planten, som jeg troede var gul okseøje. Men det er det ikke.

Er det en forvildet haveplante eller hva''?

Venligst, BL

Gemserod? (Har set ca. 10 kvm af denne plante tidligere i Klokkedal, og har så i dag taget enkelte billeder af )
Bent-Ole Ludvigsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (709 x 1063)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(661)
#1 Svar postet d. 28-06-12 kl. 18:55. Emne: Gemserod?
Gemserod, ja. Hjertebladet Gemserod (Doronicum pardalianches) med de store, næsten stængelomfattende støtteblade.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bent-Ole Ludvigsen
#2 Kommentar postet d. 28-06-12 kl. 19:05. Emne: Gemserod?
Takker for svaret.

Havde kigget i DNNF og fundet frem til Gemserod, men ville gerne have det bekræftet af eksperterne.

Venligst, BL

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 29-06-12 kl. 09:13. Emne: Gemserod?
Som teknisk set ikke er støtteblade, skal jeg lige rette mig selv i at sige.

Støtteblade i en kurveblomstret sidder i kurvbunden og kaldes avner, - som for eksempel de stive fætre, der sidder tilbage i Tusindstråle efter afblomstring, eller de gyldne avner, der har givet navn til Kongepen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator