Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
Almindelig art eller sjælden art? (Læst 462 gange) Postet d. 28-06-12 kl. 18:15
Jeg har to ideer til, hvad denne bestand kan gå hen og blive identificeret til, når den altså blomstrer i sensommeren. Den sjældne mulighed tør jeg ikke skrive.

Planterne stod på en andeforurenet søbred i Kildvældsparken ved Vognmandsmarken i København.

hilsen fra HENRY

Almindelig art eller sjælden art? (Jeg har to ideer til, hvad denne bestand kan gå hen og blive identificeret til, når den altså blomst)
Foto: Kildvældsparken nær Svanemøllen den 28. juni 2012
Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#1 Kommentar postet d. 28-06-12 kl. 18:17. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
Lidt tættere på.

Jeg håber, vi kan blive enige om slægten.

Almindelig art eller sjælden art? (Lidt tættere på.

Jeg håber, vi kan blive enige om slægten.)
Foto: Kildvældsparken nær Svanemøllen den 28. juni 2012
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3942)
#2 Svar postet d. 28-06-12 kl. 18:27. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
-gad vide, om det ikke var ved godnatlekturen i går kväll, at jeg i et gammelt URT læste lidt om ....

-tør jeg nævne ??? Joh, joh -

jeg læste om en plante, ikke så mange mennesker i Danmark har set/ser.....

Den hed Fladhoved-Brøndsel

-kender du den, Henry ???

hilsen fra

Per

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#3 Kommentar postet d. 28-06-12 kl. 18:43. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
Hej Per

Dén har jeg hørt om, men jeg kender den ikke.

Hvis jeg skulle finde dén, så ville jeg ikke vide, hvad det var for noget.

Før i tiden fandtes dén ved udtørrede søbrdder i Nordøstsjælland, men den er vist ikke set i mange år.

Og dén kan vel næppe kendes på bladene alene?

hilsen fra HENRY

Almindelig art eller sjælden art? (Hej Per

Dén har jeg hørt om, men jeg kender den ikke.

Hvis jeg skulle finde dén, så ville jeg )
Henry Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#4 Kommentar postet d. 28-06-12 kl. 19:55. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
Jeg har ikke megen erfaring med B. radiata, men jeg har dog haft en levende tysk plante i hånden. Der er absolut lighedspunkter, men "mit" eksemplar var mindre frodigt og stort set kun med 1 sæt sideflige på bladene. Det tror jeg ikke man skal lægge for meget i - B. tripartita tror jeg ikke så meget på. Det bliver spændende at høre hvordan den udvikler sig - om det bliver den fladhovede er den jo næsten en Københavnertur værd.

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#5 Kommentar postet d. 04-08-12 kl. 20:01. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
Desværre, så har den frodige bestand af Brøndsel vokset sig rimeligt normal. Jeg vil kalde dem for Fliget Brøndsel.

Formentlig bare ekstra velgødede på bredden af en andesø, hvor der lugtede sommerligt af grøde.

Et stor skilt gjorde opmærksom på, at her studerede man affald-svaner. Dem så jeg nu ikke noget til, men der var masser af l..te-ænder og sk...-duer.

fræk hilsen fra HENRY

Almindelig art eller sjælden art? (Desværre, så har den frodige bestand af Brøndsel vokset sig rimeligt normal. Jeg vil kalde dem for F)
Foto: Kildevældsparken på Østerbro, den 4. aug 2012
Klik på billedet for original størrelse (660 x 401)
Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#6 Kommentar postet d. 04-08-12 kl. 20:29. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
Ja det var jo ærgerligt, så må jeg blive i Jylland

NB jeg kan huske at du havde Elatine hydropiper ved Skænken Sø - skal man ud at sejle for at se den - eller hvad. Jeg var forbi søen sidste år, men synes den var svært tilgængelig fra bredden. Glædede mig dog over de mange næsten emerse Flod-Klaseskærm, der voksede i søen.

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#7 Kommentar postet d. 04-08-12 kl. 21:27. Emne: Almindelig art eller sjælden art?
Det var nu ikke mig, der først konstaterede Bækarve i Skænken. Jeg var med derude en efterårsdag, hvor de nærmest lå som opskyl i en zone tæt på bredden. Dog ude på søvandet, men i nå-afstand fra støvledybde. Planterne var næsten rådne, skønt med flotte frø.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator