Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Stensbjerg
Chaga, super svampen på birktræer (Læst 8968 gange) Postet d. 28-06-12 kl. 19:40

Hej alle sammen.

På nettet, Youtube, tales der for tiden meget om de fantastiske egenskaber ved chaga svampen. Der finde 1000+ videnskabelige journaler der dokumentere disse egenskaber.

Mit spørgsmål er så, er der nogle der kender til denne svamp?

Har den et dansk navn, jeg har søgt og søgt men kan ikke finde noget information på dansk om svampen ?

Findes den i Danmark overhovedet? og hvor?

Jeg vil meget gerne høre fra nogen med kendskab til denne svamp

på forhånd tak

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 28-06-12 kl. 19:57. Emne: Chaga, super svampen på birktræer
Hej Thomas

Der er tale om det ukønnede stadium af Birke-Spejlporesvamp (Inonotus obliquus), en ret almindelig svamp også i DK, se denne henvisning: - se linket HER

Jeg kender intet til dens påståede medicinske virkninger.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Stensbjerg
#2 Kommentar postet d. 28-06-12 kl. 20:20. Emne: Chaga, super svampen på birktræer

Super sejt, tak

Jamen så er det jo bare at gå på jagt.

Som der står i den pdf du linkede til har chaga været kendt folke medicin i Rusland, det er dog vigtigt at det er fra birk, ellers virker den ikke.

_ Chagan har använts i Ryssland som folkmedicin sedan 1500-talet och Nobelprisvinnaren Alexandr Solzjenitsyn krediterar den med att den botade hans cancer. Chaga te används i ryska folkmedicinen som botemedel för en rad olika åkommor, som magkatarr, magsår, tuberkulos och cancer. Färska studier visar att den har en väldigt hög sammansättning av antioxidanter. FDA har rekommenderat att folk bör öka sin antioxidant konsumtion till 7000 ORAC enheter per dag för att minska risken för cancer

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator