Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Gammel svamp på gammel Hestekastanie - hvilken? (Læst 724 gange) Postet d. 29-06-12 kl. 20:59
Den sad med adskillige frugtlegemer 6-8 meter oppe i en ældgammel, affældig Hestekatanie i Lunden ved Roskilde Kro i Albertslund og var i praksis utilgængelig; men et enkelt ret råddent frugtlegeme var faldet ned. Det er en poresvamp. Frugtlegemerne var vel ca. 20 cm. lange og lige så brede.

Jeg tænkte umiddelbart på Skællet Stilkporesvamp, men disse her har runde hatkanter og ligner ikke rigtigt.

Jeg har kun disse, ret dårlige billeder.

Jeg har for en halv snes år siden set Silkehåret Posesvamp i samme trø (så vidt jeg husker):

Har nogen et bud?

Først træet, den sad i:

Gammel svamp på gammel Hestekastanie - hvilken? (Den sad med adskillige frugtlegemer 6-8 meter oppe i en ældgammel, affældig Hestekatanie i Lunden ve)
Poul Evald Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1493 x 1006)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 29-06-12 kl. 21:00. Emne: Gammel svamp på gammel Hestekastanie - hvilken?
Så en nedfalden svamp set fra oven:

Gammel svamp på gammel Hestekastanie - hvilken? (Så en nedfalden svamp set fra oven:)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 629)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 29-06-12 kl. 21:02. Emne: Gammel svamp på gammel Hestekastanie - hvilken?
Og undersiden af det ret nedbrudte frugtlegeme:

Gammel svamp på gammel Hestekastanie - hvilken? (Og undersiden af det ret nedbrudte frugtlegeme:)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 605)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator