Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hanne Lehmann
Hjælp til ID (3) (Læst 719 gange) Postet d. 12-02-07 kl. 17:49
Kan nogen hjælpe mig med hvilken svamp dette er? Taget i Vestskoven december sidste år.

Hilsen Hanne

Hjælp til ID (3) (Kan nogen hjælpe mig med hvilken svamp dette er? Taget i Vestskoven december sidste år.

Hilsen Ha)
Foto: Hanne Lehmann
Kommentér

Erik Rald
#1 postet d. 12-02-07 kl. 18:03. Emne: Hjælp til ID (3)
Havde den brune lameller?

Lerbrun Tåreblad. Bemærk de vandrette tråde lidt inden for hatranden.

Kommentér

Hanne Lehmann
#2 postet d. 12-02-07 kl. 18:09. Emne: Hjælp til ID (3)
Jeg må huske at tage billede af undersiden af svampen næste gang. Som skrevet i et andte indlæg er jeg slem til at huske det.

Hilsen,

Hanne

Kommentér

Hanne Lehmann
#3 postet d. 12-02-07 kl. 18:13. Emne: Hjælp til ID (3)
Her er samme fyr, bare lidt mindre og en anelse tættere på.

Hjælp til ID (3) (Her er samme fyr, bare lidt mindre og en anelse tættere på.

)
Foto: Hanne Lehmann
Kommentér

Erik Rald
#4 postet d. 13-02-07 kl. 00:30. Emne: Hjælp til ID (3)
Aargh, nu husker jeg pludselig en tur til Vestskoven 22.11.2006 med Svampeforeningen, hvor vi så netop denne svamp og diskuterede den livligt, jeg gættede som sædvanlig på Lerbrun Tåreblad, men da vi fik vendt den om, så vi alle, at det var Løv-Skælhat, selvom den groede på nåletræ. Trådene langs hatranden passer på begge, men den slimede hat, den nedadtil skællede stok og voksestedet på træ passer bedst på Løv-Skælhat (Pholiota lenta). Der er en hårfin, men vigtig, nuanceforskel i brunt til forskel på lamelfarven mellem de to.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator