Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fisk -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Julien Gravesen
Hvilke fisk er der i Børstingerød mose (Læst 1556 gange) Postet d. 05-07-12 kl. 11:48
Hej

Er der nogen der ved om der er fisk i Børstingerød Mose og hvilken slags?

jeg var i mine tidlige år ofte på fisketur med min morfar i denne mose, men kan ikke erindre at vi fangede noget.

jeg har tænkt mig at tage sønnikke med, så et par fiskefif er kærkommen til denne mose.

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#1 Kommentar postet d. 07-07-12 kl. 15:28. Emne: Hvilke fisk er der i Børstingerød mose
Nu har jeg godt nok aldrig været ved Børstinge Mose, men ud fra billederne ser det ud til at det er et helt kompleks af moser af varierende størrelse. Jeg ville nok regne med blandt andet at støde på mindre aborre, geder, suder, skaller, rudskaller og brasen. En ikke for stor krog (str. 10-12), orm og flåd er et godt bud hvis i bare vil fange et eller andet. Større spinnere (Meps str. 3 og opefter) hvis i vil gå mere målrettet efter eventuelle gedder. Fisk i nærheden af åkandebælter, siv eller anden vegetation på middeldybt vand. Suder er sjov at fange, men hugger primært i skumringen, nat og de tidlige morgentimer, og skal fiskes på bunden.

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#2 Kommentar postet d. 07-07-12 kl. 16:23. Emne: Hvilke fisk er der i Børstingerød mose
Jeg har da set gedder derude for nyligt. De enkelte ejere ved måske også noget om fiskefaunaen. Dele af mosen er dog præget den tidligere spildevandudledning, og både på land og i vand sker der tilgroning. Her er lidt hyggefotos fra området: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Julien Gravesen
#3 Kommentar postet d. 09-07-12 kl. 16:51. Emne: Hvilke fisk er der i Børstingerød mose
Hej og tak for svar.

Pt. er det umuligt at fiske med spinner da mosen er fyldt med grøde og andemad så tror vi prøver med flåd eller levende agn til Gedde

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator