Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. juli 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
Ilia på TV2 Lorry i aftes (Læst 2491 gange) Postet d. 17-07-12 kl. 20:40
TV2 Lorry har et indslag om den nye danske dagsommerfugl Ilia i dag fra Pinseskoven; - se linket HER

Her er fotografer i god ro og orden på skift ved at fotograferer Ilia i dag.

Ilia på TV2 Lorry i aftes (TV2 Lorry har et indslag om den nye danske dagsommerfugl Ilia i dag fra Pinseskoven; http://www.lorr)
Foto: Lars Andersen
Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 20:45. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Hvor tidligt om morgenen kan man se den? Har måske tænkt mig at tage et smut ud forbi pinseskoven mellem kl. seks og og halv otte i morgen tidlig, da jeg ikke har tid resten af ugen, men kan det svare sig?

Mvh Brian.

Kommentér

Lars Andersen
#2 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 20:53. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Ja, hvis du vil finde en sovende Iris oppe i birken, så husk kikkert og stige, men ellers efter kl 8:30 er bedre.

Kommentér

Lars Andersen
#3 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 20:53. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Ja, hvis du vil finde en sovende Iris oppe i birken, så husk kikkert og stige, men ellers efter kl 8:30 er bedre.

Kommentér

Brian Willum Petersen
#4 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 20:55. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Hehe, jeg mente faktisk også til halv ni, så jeg lige havde halvanden time, men ellers må jeg jo prøve at finde den på Nordstevns, hvor jeg skal ned - en stige bag på cyklen bliver en anelse for bøvlet.

Mvh Brian.

Kommentér

Brian Willum Petersen
#5 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 20:56. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
For det giver jo ikke to og en halv time, tsk..

Mvh Brian.

Kommentér

John Vergo
#6 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 21:11. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Fint lille klip i Lorry (ja det kan vi godt se Sønderjylland)

godt gået, at få fundet eksponeret på bedste vis.

Kommentér

Nikolaj Kleissl
#7 Kommentar postet d. 17-07-12 kl. 21:36. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
så er det offesjelt at den er kommet og vor ser du godt ud på tv Lars også Jan.

Jimmy Lassen har jo også været på tv bare ikke med en nyhed.

Kommentér

Lars Andersen
#8 Kommentar postet d. 18-07-12 kl. 06:58. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Det er fantastisk der er kommet denne skønne dagsommerfugl til Danmark. Der var mange naturinteresseret ude i Pinseskoven i går for at se den. Og der bliver sikkert lige så mange de næste dag derude. Det heldige er at Ilia ikke blivet presset af de mange mennesker som går rundt på stierne og nyder den derfra, og hvis de ikke er heldige at få se Ilia, er der dens søsterart Iris som flyver rundt i antal derude. Begge to arter hvis larver lever på buske og træer af Pil og Bæverasp, som der gror i mængder derude bliver ikke trådt ned eller ødelagt af alle de mennesker der er på besøg for tiden. Og hvis sommerfuglen ikke gider al den ståhej, flyver den bare væk.

Jeg havde været betænkelig hvis det havde været en sjælden blåfugl eller pletvinge der fik besøg af lige så mange mennesker på lokaliteten. For der skal man ud på engen for at komme tæt på dem og fotograferer, så kan jeg godt forstille mig hvad der sker? For foderplanter til dens larve bliver trådt ned på stedet, og forringer artens succes for videre overlevelse. Det er faktisk ved at ske for en af pletvingerne i Sverige lige nu!

Her på fotoet står de første der oplevede Ilia i går tæt på i går. Ilia hannen var stort set ligeglad med alle de fotografer der kom tæt på, som stod i god ro og orden og fik deres fotos. På et tidspunkt da der blev mange på stedet der allerede havde fået deres foto, måtte jeg lige sige de skulle flytte sig lidt, så andre kunne komme til og dæmpe deres begejstring for snakken gik højt med store armbevægelser, det med at stå og vifte med armene for tæt på Ilia, gør den nervøs.

I dag bliver vi nok lige så mange fotografer og naturinteresseret derude, men det gør ikke nået, i er alle velkommen, vi ses derude. hilsen Lars Andersen

P.S. nu så vi kun en Ilia han derude i går i ca. 20 min samt mine obs fra d. 13 & 14 juli. Og jeg har ellers knoklet rundt på cykel derude i mange dage som d. 30/6, 8/7, 11/7, 13/7, 14/7, 15/7, 16/7 og d. 17/7. Og nu i dag.

Ilia på TV2 Lorry i aftes (Det er fantastisk der er kommet denne skønne dagsommerfugl til Danmark. Der var mange naturinteresse)
Kommentér

Lars Andersen
#9 Kommentar postet d. 18-07-12 kl. 07:11. Emne: Ilia på TV2 Lorry i aftes
Nu er linket til klippet om Ilia på TV2 Lorry flyttet til ny adresse; - se linket HER

Og jeg ved ikke hvor længe de viser linket på TV2 Lorry?

Her Ilia fra i går. Den er slidt, og efter jeg har tjekket den, er det den 3. han jeg har fotograferet, jeg kan se forskelle i tegning og skrammer på de hanner jeg har fotograferet.

Ilia på TV2 Lorry i aftes (Nu er linket til klippet om Ilia på TV2 Lorry flyttet til ny adresse; http://www.lorry.dk/arkiv/2012)
Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator