Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
Bakskuld med Foranderlig skælhat (Læst 2636 gange) Postet d. 18-07-12 kl. 16:53
Her på vesterhavsøen spiser vi næsten alt hvad vi kan hive op af vor jord, sand og vand.

Her røget bakskuld med krydderurter, Foranderlig skælhatte og groft brød.

Buk & Pluk.

Torben

Fanø.

Bakskuld med Foranderlig skælhat (Her på vesterhavsøen spiser vi næsten alt hvad vi kan hive op af vor jord, sand og vand.
Her røget )
Foto: Torben Breckling Christensen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Jette Anitha Hansen
#1 Kommentar postet d. 18-07-12 kl. 23:15. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Hvor ser det godt ud

For at finde ud af, hvad bakskuld var, måtte jeg google det.

Vh Jette.

Kommentér

Torben Breckling
#2 Kommentar postet d. 19-07-12 kl. 07:03. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Tak.

Er det sandt, eller laver du fis med mig, -igen. Er der ikke noget med, at du har noget familie (barn?) hernede på vores kanter). I så fald burde du ha'' smagt bakskulden, ellers håber jeg du må opleve det en dag.

På din foranledningog dine henvisninger måtte jeg ud og genfinde den røde birkebandit (det gjorde jeg ikke. Til gengæld fandt jeg en stor knippefuld F. Skælhatte).

Jette, jeg er fuldt overbevist om, at det var Rød Birkehat jeg sendte ind på SvampeForum. Jeg har fundet den mange gange før.(?)

Buk & Pluk.

-Torben.

Kommentér

Henrik Hestbech
#3 Kommentar postet d. 06-10-12 kl. 17:25. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Røget og saltet dabs. Jæi.

I gamle dage hed alle de flade noget med skuller.

Bakskuld er vist noget med at den gammeldaws saltning foregik på bakke? Eller har det noget med esepigernes kroge at gøre?

Kommentér

Stig Madsen
#4 Kommentar postet d. 11-02-13 kl. 13:24. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Ifølge denne naturvejleder kommer det af, at langline med 400 kroge hed en bakke: - se linket HER

Kommentér

Torben Breckling
#5 Kommentar postet d. 11-02-13 kl. 19:42. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Hej Stig.

Tak for kommentar.

Jeg kender øen, kender fisken, retten og jeg kender naturvejlederen, Kirsten Stidsholt (go'' pige).

Alligevel er jeg glad for din link. Den artikkel kendte jeg nemlig ikke!

Hvis du ikke har smagt banditten (ikke naturlederen men fladfisken), håber jeg du finder muligheden, -ellers på du jo komme forbi

Mange hilsner fra

Torben Breckling

Kommentér

Eva Olsen
#6 Kommentar postet d. 11-02-13 kl. 19:50. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Da jeg gik på Ribe Katedralskole i slutningen af 70''erne var den billigge livret. Bakskuld med hvidkålssalat med hvidløgsdressing

Kommentér

Torben Breckling
#7 Kommentar postet d. 11-02-13 kl. 21:57. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
Suk. I dag er den ikke billig. Den koster omkring en halvtresser i dag, -hos fiskehandleren !

Kommentér

Eva Olsen
#8 Kommentar postet d. 11-02-13 kl. 21:59. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
en 50,00 ''er. Jeg er målløs. den må kunne fåes billiger på Vestkysten. Det skal være et mål når camping sæsonen sætter ind. Så vidt jeg husker gav vi 5,00 kr hos fiskehandleren i 1979

Kommentér

Kjeld Brem
#9 Kommentar postet d. 12-02-13 kl. 09:45. Emne: Bakskuld med Foranderlig skælhat
ha.ha - Jamen så er det faktisk billigt i dag, for førhen har jeg ladet mig fortælle, at inflationen medførte, at man hvert 7. år kunne gange prisen med 2 - og hvis vi bare siger, at det gjalt til år 2000, så skulle prisen efter den beregning også ligge omkring de ... 40, - kr.

[til år 2000 har man kunnet gange med to 4 gange]

Ganger vi bare én gang mere - på til år 2013, så er vi på 80,- kr!!

Så spis I bare noget Bakskuld - Det er billigt!

med venlig hilsen Kjeld

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator