Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Emil Frederiksen
Hvilken rovfugl (Læst 728 gange) Postet d. 24-07-12 kl. 20:22
Jeg mener det er en tårnfalk der er på billedet, men vil gerne have det bekræftet. Også alderen hvis det kan ses. Billederne er taget på stor afstand og beskåret meget inden de blev sat sammen til et billede. Jeg har valgt nogle, hvor man kan se fuglens overside og undeside og siddende. Der er kun billeder af den ene fugl, men der var faktisk to, som på et tidspunkt fløj sammen og også rastede i et træ sammen og de lignede hinanden.

Fuglene blev set lidt NØ for Bruunshåb, ved og over Nørreådalen 17JUL12.

Hvilken rovfugl (Jeg mener det er en tårnfalk der er på billedet, men vil gerne have det bekræftet. Også alderen hvis)
Emil Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (902 x 742)
Besvar | Kommentér

Lars Bendixen

Svaraktivitet:

(241)
#1 Svar postet d. 24-07-12 kl. 20:26. Emne: Hvilken rovfugl
Tårnfalk fra i år.

Vh Lars

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerald Boisen

Svaraktivitet:

(266)
#2 Svar postet d. 24-07-12 kl. 21:26. Emne: Hvilken rovfugl
Tårnfalk - og man ser tydeligt de sorte kløer.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Emil Frederiksen
#3 Kommentar postet d. 24-07-12 kl. 22:03. Emne: Hvilken rovfugl
Tak for svarene. Altså, en juvenil tårnfalk og en med ubestemt alder, da jeg ikke fik nogen fotodokumentation af den anden. Og afstanden var for stor til at afgøre med sikkerhed om den også var en juvenil, altså om de var helt ens.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator