Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva S. Gude
Hvad er magnoliens blade angrebet af ? (Læst 720 gange) Postet d. 31-07-12 kl. 13:26
Denne magnolie har både mørke pletter (rust ?) - samt store huller i bladene, så det må være angrebet af 2 ting, hvad kan det være ?

Hvad er magnoliens blade angrebet af ? (Denne magnolie har både mørke pletter (rust ?) - samt store huller i bladene, så det må være angrebe)
Eva S. Gude har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva S. Gude
#1 postet d. 31-07-12 kl. 13:29. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
endnu et billede

Hvad er magnoliens blade angrebet af ? (endnu et billede)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(193)
#2 Svar postet d. 31-07-12 kl. 17:56. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
Hullerne skyldes insekter, der elsker magnolieblade, hvilke ved jeg ikke. Det andet er ikke rust; prøv at vise en større forstørrelse, så måske?

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva S. Gude
#3 Kommentar postet d. 31-07-12 kl. 19:00. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
Ok, tak skal du have!

Jeg er på landet nu og kan ikke lægge billeder ind på denne pc - men når jeg kommer hjem igen, vil jeg forsøge med et nærbillede at de mørke pletter.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(193)
#4 Svar postet d. 31-07-12 kl. 19:19. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
Fint.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva S. Gude
#5 Kommentar postet d. 14-08-12 kl. 16:07. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
Hej,

Så er jeg her med et par nye billeder, hvor jeg håber at det bedre kan ses, hvad bladene kan være angrebet af

Hvad er magnoliens blade angrebet af ? (Hej,
Så er jeg her med et par nye billeder, hvor jeg håber at det bedre kan ses, hvad bladene kan v)
Besvar | Kommentér

Eva S. Gude
#6 Kommentar postet d. 14-08-12 kl. 16:08. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
...og endnu et billede

Hvad er magnoliens blade angrebet af ? (...og endnu et billede)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(193)
#7 Svar postet d. 14-08-12 kl. 18:36. Emne: Hvad er magnoliens blade angrebet af ?
Larver af minerfluer. De lever af bladkødet og efterhånden visner epidermis, hvor der er gnavet, og så ser det sådan ud.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator